نمايندگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كردند

آمدن هاشمي يعني عقب‌گرد/ مشاوره به نظام بهترين كار براي هاشمي

تعدادي از نمايندگان در خصوص حضور علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات يازدهم رياست جمهوري به طرح ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ در حالي ثبت‌نام از نامزدهاي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري از امروز سه‌شنبه 17 ارديبهشت ماه با فرمان وزير کشور آغاز شده است که احتمالا شخصيت‌هاي زيادي براي حضور در اين دوره از انتخابات اعلام آمادگي خواهند کرد.

يکي از اين شخصيت‌ها، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است، علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني درآخرين اظهار نظر خود درباره حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: "نگفتم که نمي‌آيم".

در همين راستا نظر تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص حضور هاشمي در يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري را جويا شديم.

کمال‌الدين پيرموذن نماينده اردبيل، نمين و سرعين و نير که سابقه شهرداري اين شهرستان را در زمان رياست جمهوري علي اکبرهاشمي رفسنجاني در کارنامه خود دارد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: شرايط سني علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني اقتضا مي‌کند که وي وارد اين دوره از عرصه انتخابات نشود.

وي افزود: مشاوره به نظام و استفاده از تجربيات وي مهم‌ترين کاري است که هاشمي رفسنجاني مي‌تواند در اختيار نظام بگذارد.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت تصريح کرد: البته وزارت اطلاعات عملکرد هاشمي رفسنجاني را زير‌نظر دارد.

سيد محمد بياتيان نماينده بيجار و رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان نيز گفت: مرگ سياسي علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني از مجلس ششم آغاز شد، از همان زماني که براي ورود به مجلس ثبت‌نام کرد ولي نفر 30 شد و به اجبار استعفا کرد.

وي افزود: معتقدم در صورتي که هاشمي رفسنجاني در اين دوره از انتخابات وارد عرصه سياسي شود، مرگ سياسي همراهان وي نيز رقم خواهد خورد.

بياتيان خاطر‌نشان کرد: مشاوره براي نظام بهترين کاري است که علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني مي‌تواند انجام دهد.

عليرضا خسروي نماينده سمنان و مهدي‌شهر که وي نيز سابقه شهرداري سمنان را در کارنامه خود دارد در اين راستا گفت: در صورتي که هاشمي رفسنجاني در انتخابات حضور پيدا کند و مردم به او راي بدهند يعني به عقب بازگشته‌ايم.

وي گفت: شرايط سني و عملکرد هاشمي رفسنجاني در اين مدت اخير اقتضا مي‌کند که وي در اين دوره از انتخابات شرکت نکند.

عضو کميسيون عمران مجلس خاطر‌نشان کرد: هاشمي رفسنجاني بايد عملکرد خود در يکي دو سال اخير را مد‌نظر قرار دهد.

ايرج نديمي نماينده لاهيجان و سياهکل که پيش از اين معاون وزير نفت و وزير صنعت، معدن و تجارت بوده و سابقه نمايندگي ادوار ششم و هفتم مجلس شوراي اسلامي را در کارنامه خود دارد نيز در اين خصوص گفت: بنده هم معتقدم شرايط سني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اقتضا مي‌کند که وارد اين دوره از انتخابات نشود.

وي افزود: کشور نياز به رئيس‌جمهوري دارد که چابک بوده و بتواند مسائل را به خوبي حل و فصل کند.


محمد‌علي اسفناني نماينده فريدن، فريدون شهر و چادگان نيز که سابقه قاضي دادگستري را در کارنامه خود دارد نيز گفت: معتقدم کشور به رئيس‌جمهوري نياز دارد که دور از حاشيه باشد.

وي گفت: بايد شخصي بيايد که حاشيه نداشته باشد بنابراين بايد منتظر بود و ديد چه اتفاقي در روزهاي آتي خواهد افتاد و چه کساني با حضور در ساختمان وزارت کشور خود را براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آماده خواهند کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار