با دستور وزير كشور؛

ثبت‌نام داوطلبان "يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري" آغاز شد

وزير کشور ضمن صدور دستور آغاز ثبت‌نام از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: نامزدهاي محترم يا نمايندگان تام‌الاختيار آنان از امروز به مدت پنج روز با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ کليه صفحات آن و 12 قطعه عکس مي‌توانند براي ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، مصطفي محمد نجار دقايقي پيش از طريق سامانه جامع انتخابات دستور آغاز ثبت‌نام از داوطلبان يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را صادر کرد.

وي طی سخنانی اظهار داشت: دستور آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با امضاي کارت هوشمند ملي انجام شد و فرمانداران و استانداران نيز با استفاده از امضاي ديجيتال اين کار را انجام دادند.

محمد نجار تصريح کرد: نامزدهاي محترم يا نمايندگان تام‌الاختيار آنان از امروز به مدت پنج روز با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ کليه صفحات آن و 12 قطعه عکس مي‌توانند براي ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

وزير کشور گفت: با آغاز ثبت نام، هيئت‌هاي اجرايي انتخابات ظرف سه روز از همين امروز تشکيل خواهند شد و از تاريخ 22 ارديبهشت ماه 92 به مدت 5 روز که البته اين مدت 5 روز ديگر هم قابل تمديد است بررسي صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان آغاز خواهد شد.

وي افزود: از داوطلبان انتخابات درخواست داريم تا ثبت نام را به ساعت پاياني موکول نکنند تا ما دچار ازدحام نشويم.

نجار اظهار داشت: با پايان يافتن بررسي صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان و اعلام اسامي از سوي وزارت کشور، تبليغات انتخاباتي داوطلبان آغاز و تا 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات ادامه خواهد داشت.

نجار از هواداران داوطلبان انتخابات نيز درخواست‌هايي داشت و در اين باره گفت: از هواداران مي‌خواهيم که از هر عملي که مي‌تواند شائبه تبليغات زودرس را ايجاد کند، پرهيز کنند و همه بايد به قانون احترام بگذاريم.

وزير کشور تصريح کرد: در فرصت قانوني تبليغات هم از داوطلبان انتخابات مي‌خواهيم که تقوا و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند و از تخريب ديگران خودداري کنند و مردم را به حضور در اين همايش ملي ترغيب کنند.

نجار هم چنين ضمن اعلام خبري براي تاييد صلاحيت شده‌هاي انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: به اطلاع مردم شريف مي‌رسانيم که ان‌شاءلله فردا کار رسيدگي به بررسي صلاحيت‌ها در بخش‌ها و شهرستان‌ها توسط هيئت‌هاي اجرايي به پايان مي‌رسد و صورت جلسات آن به استان‌ها و بخش‌ها ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است، وزير کشور در هنگام اعلام دستور شروع انتخابات از طريق ويدئو کنفرانس با استانداران و فرمانداران برخي از استان‌هاي کشور از جمله آذربايجان غربي، گيلان، کردستان، ايلام و شهرستان قائنات در خراسان جنوبي صحبت کرد و در روند آمادگي آن‌ها در نحوه برگزاري انتخابات قرار گرفت.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: وزیر ، کشور ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار