مسجدی در نشست تدبیر جمهو:

تدابير ولايتي نظام آموزشي كشور را متحول مي‌كند

نماینده يكي از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری گفت:‌ تدابیر ولايتي در خصوص نظام آموزشی كشور مشكلات پيش رو را طي 4 سال برطرف مي‌كند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "مسجدی" در نشست بررسی برنامه‌های ریاست جمهوری با عنوان تدبیر جمهور که عصر امروز(دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه) در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:‌ یکی از  اساسی‌ترین مسائل انقلاب و نظام کشور ما مسئله آموزش و پرورش است که باید طبق بیانات مقام معظم رهبری، چشم‌انداز 20 ساله، برنامه توسعه پنج‌ساله، برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم گسستگی که در سیستم آموزش و پرورش شکل گرفته را حل کنیم.  
 
وی در ادامه افزود: ارتباط میان دانشگاه و جامعه باید برقرار شود؛ ولایتی تدبیری در خصوص برنامه‌های آموزشی در نظام کشور تدوین کرده‌ است که اگر اجرای آن بیش از 4 سال طول کشد می‌تواند مشکلات آموزشی را مرتفع سازد.  
 
مسجدی گفت: اینکه میان دانشگاه و جامعه فاصله وجود دارد شکی نیست اما باید ارتباط میان دانشجویانی فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌خواهند در سطح جامعه فعالیت کنند رابطه پررنگی برقرار شود.
 
نماینده علی‌اکبر ولایتی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: محتوا و ساختار برنامه‌ریزی برای نظام آموزشی نکات مهمی است که در اولویت قرار دارد، همچنین تمرکز باید بر مقاطع تحصیلی باشد تا در راستای آن محتوا و ساختار به موازات یکدیگر خروجی مناسبی داشته باشند.  
 
وی تاکید کرد: بودجه آموزش و پرورش را باید افزایش دهیم و آنرا میان اعضای این مجموعه عادلانه تقسیم کنیم و بتوانیم طرح‌های عمرانی را اجرایی کرده تا نظام آموزشی کشور را بهبود بخشیم.  
 
مسجدی تصریح کرد: در شاخه پزشکی فارغ‌التحصیلان بعد از آنکه از دانشگاه خارج می‌شوند ارتباط مستقیمی با افراد و جامعه برقرار می‌کنند، ما باید در سایر رشته‌ها نیز این ارتباط را بعد از فارغ‌التحصیلی میان دانشجویان و جامعه برقرار کنیم، چرا که نباید فاصله‌ای میان دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: باید با ارائه برنامه‌های اصولی در حوزه آموزش و پرورش سهم این حوزه را افزایش داده و شرایط و ساختارهای این حوزه را بهبود بخشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ولایتی ، نماینده ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار