در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران؛

بیش از 1000 محصول عرضه مي شود

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که از فردا به مدت 5 روز در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود بیش از 1000 محصول در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی آزمایشگاه عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران نسرین سلطان خواه، معاون علمی فناوری رئیس جمهور امروز در نشست خبری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: برای دست یافتن به اقتصاد دانشگاهیان و عدم تکیه بر فروش لازم است به علم و فناوری داخل توجه شود.

وی افزود: با بومی سازی این علوم در واقع از تولید داخل حمایت می شود و می توان در مقابل تهدید و تحریم مقاومت کرد.

وی ادامه داد: به خصوص حوزه دانش و فناوری های نوین که نیاز به آزمایشگاه و تجهیزات و ابزار تحقیق و پژوهش دارند حمایت لازم به عمل می آید.

سلطان خواه تصریح کرد: بنابراین در قالب ستادهای فناوری راهبردی، مواد آزمایشگاهی که نیازمند بازار هستند معاونت علمی با بهبود عرضه و تقاضا بازار مورد نیاز این حوزه را تامین می کند.

وی ادامه داد: براین اساس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به مدت 5 روز از تاریخ 17 تا 21 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

بیش از 1000 محصول در این نمایشگاه عرضه می شود

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: سال گذشته با کمک ستادهای فناوری راهبردی  و بنیاد ملی نخبگان استانی بانک اطلاعاتی از 700 شرکت تهیه شد.

وی افزود: این هفته 700 شرکت برای این نمایشگاه در سامانه ثبت نام کرده اند که از این میزان 131 شرکت سازنده تجهیزات ازمایشگاهی و تولید کننده مواد مصرفی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی به شرایط حضور در نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: شرط اول بحث بومی سازی است و شرط دوم داشتن تاییدهای کیفیت از مراکز ذيربط می باشد از این رو کمیته ارزیابی تشکیل شد تا محصولات و مواد این شرکتها را مورد تایید قرار دهد.

سلطان خواه با بیان اینکه بیش از 1000 محصول در این نمایشگاه عرضه می شود تصریح کرد: از این میزان تعداد 750 تجهیزات آزمایشگاهی و 275 محصول مواد مصرفی آزمایشگاهی عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیدورایم با برگزاری این نمایشگاه و تداوم آن بتوانیم بستر مناسبی را برای تجاری سازی و تامین نیازهای مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی فراهم کنم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار