رييس جمهور گفت: امروز براي باز كردن راه در برابر بشريت و ملت ايران نيازمند حماسه تاريخ سازي هستيم كه راه را باز كرده و مرا سير به ملت‌ها نشان دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد بعدازظهر امروز (يكشنبه) در جريان سفر به استان آذربايجان غربي در مراسم حماسه حضور و در ديدار جوانان و نخبگان اين استان با طرح اين سوال كه چرا نيازمند حماسه هستيم، گفت: امسال سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی است. بعضی وقت ها حماسه را یک گروه بعضی وقت ها یک ملت کلید می‌زنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز شرایط بین‌الملل نیازمند حماسه است، همه مکاتب آمدند و آزمایش شدند ما نیازمند حماسه هستیم، یک حماسه تاریخ ساز برای اینکه راه را نشان دهیم 34 سال قبل حماسه‌ای بزرگ اتفاق افتاد مانع بزرگی بود در آن شرایط مردی آسمانی و الهی پشت به نیروی عظیم ملت حرکت کرد امری که محال به نظر می‌آمد در عرض چند ماه مانع سنگین را از پیش پا برداشت؛ انقلاب اسلامی حماسه بود و حماسه‌سازان آن جوانان بودند، همه شیطان‌ها دست به دست هم دادند تا پس از این انقلاب ریشه ایران را خشک کنند و در آن شرایط نیز باز در چنین شرایطی نیازمند حماسه بودیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دفاع مقدس هم حماسه بود و شرایط بین‌الملل را به نفع ایران عوض کرد اظهارداشت: امروز هم مستکبران و کوته بینان از حرکت جهشی ایران در هراس هستند امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون وارد می‌شود و میدرخشد آنها از این می‌ترسند و بسیج شده‌اند تا توقفی در حرکت ملت ایران ایجاد کنند و با جنگ روانی سنگین موضوع و جهت را عوض کنند و ملتی که می‌خواهد به سمت قله‌ها پرش کند بلندگوها و دستهای خبیث می‌خواهند او را متوقف کنند و ما نیازمند حماسه ایم.

وی بیان داشت: امروز جهان هم نیازمند پاکی، مهربانی و همدلی است 7 میلیارد همه دست به دست هم بدهند برای ساختن، عزت انسان و کمال انسان. برپایی حماسه نیازمند هوشمندی، دل پاک و عاشق است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امروز انتخابات در پیش است و انتخابات یعنی آزاد شدن انرژی در ملت، تصریح کرد: رأی 50 میلیونی یک حماسه است؛ امام از اول گفتند رهبری هم گفتند مسئولین خادم و نوکر مردم هستند، برخی فکر می‌کنند این یک حرف فانتزی است، ما واقعا نوکر مردم هستیم که این شرف دارد به کاخ های سفید سرخ و سیاه.

رئیس جمهور در این باره گفت: یک خادم با مردم باید خودمانی باشد و خودمانی صحبت کند. مردم نباید نگران باشند که با خادمانشان صحبت کنند امروز خیلی از جایگاه ها غیرواقعی است که باید عوض شود عدالت شعار تبلیغاتی نیست باید در روابط اجتماعی پیاده شود عدالت یعنی نباید اضافه دستی در بیت المال برود. آنهایی که باور کردند که حق بیشتری دارند و آقای مردم و مالک آنها هستند باورشان باید فرو بریزد. این ها بت و بت پرستی است حماسه بت شکنی باید انجام شود ایمان دارم که امسال ملت ایران جوان ها و جوانان آذربایجان غربی خروش الهی و تاریخ ساز برخواهند آورد و با خلق حماسه ای عظیم کشور را به سمت قله های بلندتری خواهند برد.


رييس جمهور گفت: حماسه اقدام شجاعانه، مؤمنانه و هدفمند براي تغيير شرايط به نفع يك ملت است.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: خيلي اوقات تغيير شرايط به نفع يك ملت ممكن است سال‌هاي طولاني زمان ببرد، اما حماسه مي‌تواند كارهاي بزرگ را در مقطع كوتاه به ثمر برساند و در حقيقت حماسه، باز كردن راه براي آزاد شدن انرژي عظيم يك ملت است كه بعضاً يك نفر، يك گروه و يا يك ملت آن را رقم مي‌زند.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه شرايط يك كشور و ملت‌ها نيازمند يك حماسه است، گفت: امروز بشريت بعد از يك مقطع طولاني به يك نقطه عطف و سرنوشت‌ساز رسيده است، همه انديشه‌ها و ادعاها فرصت عمل پيدا كرده و تمامي مكاتب آزمايش شده و به پايان راه رسيده‌اند و جهان نيازمند راه جديدي است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز براي باز كردن راه در برابر بشريت و ملت ايران نيازمند حماسه تاريخ سازي هستيم كه راه را باز كرده و مرا سير به ملت‌ها نشان دهد.

رييس جمهور با بيان اينكه 34 سال قبل در ايران حماسه عظيمي اتفاق افتاده و مانع بزرگي در برابر ملت ايران برداشته شد، گفت: كسي فكر نمي‌كرد كه يك نظام متكي به شرق و غرب عالم را بتوان كنار گذاشت، اما در آن شرايط يك رهبر و مرد آسماني كه قلبش مالامال از عشق به انسان‌ها بود به حركت درآمد و مانع سنگيني كه كنار گذاشتن آن محال به نظر مي‌آمد را در عرض چند ماه از پيش پاي ملت برداشت.

احمدي نژاد افزود: انقلاب اسلامي يك حماسه بود و جوانان ميدان‌دار آن حماسه بودند.

رييس جمهور با بيان اينكه دشمنان بعد از انقلاب اسلامي جنگ سنگين هشت ساله را عليه ملت ايران به راه انداختند تا حركت كمالي اين ملت را متوقف كنند،‌ اظهار داشت: تمام شياطين دست به دست هم داده بودند و با بسيج تمام امكانات خود به مقابله به ملت ايران آمدند اما اين ملت با دست خالي و با خلق يك حماسه ديگر همه طراحي‌آنان را در هم شكسته و شرايط تاريخي را به نفع ملت ايران عوض كرد.

احمدي نژاد گفت: امروز هم مستكبران، بدخواهان و كوته‌بينان كه از حركت جهشي ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف نگران هستند، بسيج شدند كه توقفي در حركت ملت ايران ايجاد كنند و در اين زمينه جنگ رواني سنگيني به راه انداختند و در اين شرايط نيز نيازمند خلق يك حماسه هستيم.

رييس جمهور گفت: حماسه عبور از خطوط فرضي شيطان‌ساخته و شكستن حصارهاي خيالي و باطل است.

احمدي نژاد با بيان اينكه جهان نيازمند پاكي، مهرباني و همدلي است و همه بايد براي رسيدن به كمال و عزت، دست به دست هم دهند، گفت: موتور حركتي كه مي‌تواند ملت‌هاي جهان را به حركت درآورد، ملت ايران است، لذا همه شياطين بسيج شدند كه اين موتور حركت نكند.

رييس جمهور تصريح كرد: برپايي حماسه نيازمند هوشمندي، دل پاك و عاشق و آمادگي براي زدن به خطوط فرضي است و معلوم است آن قشر و بخشي از ملت كه چنين ويژگي‌هايي را در خود ذخيره كرده، جوانان هستند.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه انتخابات در پيش است، اظهار داشت: انتخابات به معناي آزاد شدن انرژي عظيم يك ملت است، يك انتخابات پرشور با حضور نزديك به 50 ميليون نفر و رييس‌جمهور با راي بالا، همه مناسبات را تغيير خواهد داد.

رييس جمهور گفت: اراده و خواست ملت است كه همه معادلات را عوض مي‌كند، نه سلاح و حساب‌هاي بانكي.

احمدي نژاد با بيان اينكه عده‌اي از نحوه صحبت كردن وي با مردم ايراد مي‌گيرند، اظهار داشت: امام و رهبري عزيز تأكيد كردند كه مسئولين نوكر و خادم مردم هستند و نبايد كسي خيال كند كه اين يك حرف فانتزي است والله نوكري اين ملت به آقايي كاخ‌هاي سفيد، سرخ و سياه شرف دارد.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد بسياري از مناسبات كشور تغيير كند، گفت: وقتي مردم مي‌خواهند با خادمان خود حرف بزنند، نگران هستند و اين بخاطر اين است كه خيلي از جايگاه‌ها غيرواقعي است و بايد عوض شود و مردم بايد بتوانند از موضع برتر با خادمان خود حرف بزنند.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه عدالت يك شعار نيست و بايد در روابط اجتماعي جاري شود،‌ گفت: عدالت پايه پيشرفت و جامعه و كمال و عزت انسان است و فرصت‌ها را در كشور تقسيم مي‌كند تا همه رشد كنند.

رييس جمهور تصريح كرد: كساني كه باور كردند كه حق بيشتري دارند و آقا و مالك مردم هستند، اين باور آنها بايد فرو بريزد چرا اين بت و بت‌پرستي است و حماسه نوعي بت‌شكني است و حركتي است كه هرمفهومي را سر جاي خودش قرار دهد.

احمدي نژاد گفت: باور دارم كه در اين سال ملت ايران و پيشاپيش آنان جوانان با خروش الهي و تاريخ‌ساز و با خلق حماسه‌اي عظيم، انقلاب و ملت ايران را در مسير عزت، پيشرفت و رسيدن به قله‌ها قرار خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار