بسیاری مواقع پیش می‌آید که در فضای کوچک سرویس بهداشتی به خاطر نبودن چند قفسه یا یك کمد کوچک، وسایلی که شما در سرویس به آنها نیاز پیدا می‌کنید و در واقع جایشان هم همان جا است، گوشه و کنار روی زمین قرار می‌گیرند و ضمن اینکه شکل زشت و نامرتبی به فضا می‌دهند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از آنجا که سرویس‌ بهداشتی در خانه کمترین فضا را اشغال می‌کند در اغلب موارد  نسبت به دیگر قسمت های منزل  مورد بی توجهی افراد قرار می گیرد.از این جهت که شاید کم ترین زمان و هزینه برای زیباسازی و تغییر دکور در این بخش منظور شود.

اما خانم‌های با سلیقه معمولا برایشان اهمیت بسزایی دارد که سرویس بهداشتی‌شان را متفاوت و زیبا جلوه دهند، چرا که در این فضا قرار است انسان فعالیت‌های بهداشتی‌اش را انجام دهد.





ساختمان‌هایی که امروزه در فضای متراکم در شهرهای بزرگ ساخته می‌شوند، آنقدر بزرگ نیستند که بتوان برای هر بخش خانه دکوراسیون خاصی را طراحی و اجرا کرد. گاهی شاید برای شما مهم باشد که اتاق خواب فوق‌العاده‌ای داشته باشید، طراحی خاصی را در آشپزخانه‌تان اعمال کنید یا از هر فضای دیگری مهم‌تر شاید بخواهید سرویس بهداشتی متفاوتی داشته باشید.

کابینت روشویی

خیلی مهم است که شما از سرویس بهداشتی چه استفاده‌هایی كنيد، ممکن است شما فقط برای رسیدگی به بهداشت فردی‌تان از این مکان استفاده کنید، یا ممکن است شما بخواهید هر روز برای آرایش کردن و اصلاح کردن مقابل آینه روشویی سرویس بهداشتی بایستید و آماده آغاز یک روز نو شوید که در این صورت خیلی خیلی مهم است که آینه‌ای که روبه‌روی آن می‌ایستید، چه طرحی داشته باشد، کابینتی که قرار است لوازم آرایش یا دستگاه اصلاحتان را درون آن قرار دهید چقدر زیبا و تمیز باشد، حتی برایتان اهمیت پیدا می‌کند که کنار روشویی جایی برای گذاشتن چند شمع رنگی خوشبو وجود دارد یا خیر.

از خانه‌های کوچک که بگذریم در خانه‌های بزرگ بالای شهر این سرویس‌های روشویی طرفداران زیادی دارند و اگر شما وارد خانه‌های بزرگ و فاخر بالای شهر شوید، قطعا در سرویس بهداشتی خانه نمونه‌های بی‌نظیری از مجموعه‌های کامل و چشم‌گیری با طراحی‌های چوبی، فلزی، رنگی، ام دی اف، سرامیکی در مدل‌هاي سلطنتی و کلاسیک یا مدرن خواهید دید. این مجموعه‌ها که بیشتر به کابینت روشویی معروف‌اند، شامل آینه، کابینت، سینک روشویی و توالت فرنگی می‌شوند که در بعضی مدل‌های خاص قیمت آنها نجومی می‌شود و فقط هم به درد همان خانه‌های بالای شهر می‌خورد.

البته نگران نباشید این کابینت‌های روشویی با کیفیت مناسب برای سرویس‌های بسیار کوچک هم قابل تهیه‌اند، با همان تنوع در رنگ و مدل با این تفاوت که شاید کشو‌ها و کمدهای کمتر و کوچک‌تری را شامل شوند یا آینه‌های ساده‌تری داشته باشند.



ویژگی‌های کابینت‌های روشویی

این کابینت‌ها از ورق‌های پی وی سی ساخته می‌شوند که در انواع مرغوب اغلب دارای تراکم 7/0 مي‌باشند که بالاترین میزان تراکم است، اما در اجناس چینی که نسبتا کیفیت پایین‌تری دارند، این تراکم به 5/0 یا 6/0 مي‌رسد که به راحتی از روی سنگینی و سبکی کابینتی که مي‌خواهید خریداری کنید متوجه مي‌شوید که تراکم بالا یا پایینی دارد، یعنی هرچه تراکم بالاتر باشد سنگین‌تر خواهد بود.

 علاوه بر قسمت‌هاي جلویی و قابل دیدن کابینت پشت این کابینت‌ها هم به‌طور کلی ورق پی وی سی است که این استحکام کار را بالا مي‌برد، ورق‌هاي مورد استفاده در این کابینت‌ها معمولا 16 میلیمتری هستند. علاوه بر این ورق‌ها آنتی‌باکتریال و ضد حریق هستند که این دو ویژگی برای چنین مکانی مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی است.

اگر فضای کوچکی دارید، بهتر است رنگ‌هاي براق را به جای مات انتخاب کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید و فراموش نکنید که تناسب تجهیزاتی که انتخاب مي‌کنید به لحاظ اندازه با فضای شما باید متناسب باشد تا جلوه بهتری بدهد، پس اگر فضا کم است، کابینت‌هاي جمع و جور و کوچک با آینه‌هاي بلند و کشیده انتخاب کنید و به این نکته هم توجه کنید که هرچه اندازه کابینتی که انتخاب مي‌کنید بزرگ‌تر شود، قیمت آن هم بالاتر مي‌رود.



خودتان انجام دهيد

 اگر شما براي انجام كارها علاقه داشته باشيد، ديگر پروژه به روز رساني، كار پرهزينه‌ای نخواهد بود. كارهايي چون تعويض شيرآلات يا آينه سرويس بهداشتي كار چندان دشواري نيست كه بخواهيد براي آن از فرد ديگري كمك بگيريد و براي اين كار دستمزد بدهید.

خوشبو کردن فضای سرویس بهداشتی


برای اینکه فضای سرویس بهداشتی شما در طول روز خوشبو و معطر بماند، ترکیبات زیر را به شما معرفی می کنیم که با اسپری کردن هریک از آنها در فضای سرویس بهداشتی، آن را برای ساعت ها خوشبو و تازه نگه می دارید:

چمن معطر (چمن لیمو)، عصاره لیمو و پرتقال

روغن اسطوخودوس و عصاره نعناع کوهی

عصاره پرتقال و دارچین

● محلولی سحر آمیز

چند قطره اوکالیپتوس، عصاره لیموترش و لیموشیرین را در آب بچکانید و ترکیب کنید. با این کار محلولی جادویی درست کرده اید که علاوه بر معطرسازی فضا، قدرت پاکسازی بسیار زیادی دارد؛ می توانید با اسپری این محلول بر قسمت های کثیف آشپزخانه هم آن قسمت را با کمک دستمال تمیز کنید و هم فضای آشپزخانه را معطر سازید.



برای یک تغییر اساسی دست بکار شوید

-تدارك چيدماني زيبا براي حوله‌ها ايده‌‌اي موثر است. شما مي‌توانيد با به نمايش گذاشتن تعدادي حوله در دو رنگ یا طرح به‌صورت يكي در ميان (يكي ساده و ديگري طرح‌دار) به دكوراسيون سرويس بهداشتي خانه خود روح و جذابيت ببخشيد. به این نکته توجه کنید که يكي از رنگ‌های انتخابی براي حوله‌ها با رنگ پادري سرويس بهداشتي هماهنگ باشد.

 -با اضافه كردن رنگ‌هاي جديد و زنده به دكوراسيون سرويس بهداشتي مي‌توانيد جلوه دكوراسيون آن را بيشتر از آنكه تصورش را بكنيد متحول سازيد. استفاده از رنگ‌هاي طبيعي و شاد مانند آبي، سبز و همچنين بژ و قهوه‌اي مي‌تواند جاني دوباره به فضاي سرويس بهداشتي ببخشد. اين رنگ‌ها را مي‌توانيد به وسيله حوله‌هاي نو، پرده حمام و همچنين عناصر و اشياء دكوراتيو به سرويس بهداشتي خانه خود وارد كنيد.

-براي قسمتي از سرويس بهداشتي كه دوش در آن نصب شده، پرده حمام در نظر بگيريد؛ استفاده از پرده‌اي با طرح و رنگ شاد مي‌تواند، دكوراسيون سرويس بهداشتي را جذاب‌تر كند.

-اگر در سرويس بهداشتي خود ديوار خالي به مقدار کافی داريد، توصيه مي‌كنيم روی دیوار قفسه یا طبقاتی نصب کنید و عناصر دكوراتيو و كاربردي از قبيل شمع‌ها و گلدان‌هاي كوچك و زيبا يا وسايل آرايشي بهداشتي خود را كه بسته‌های شيك دارند، روي آن طبقات قرار دهيد. به اين ترتيب، نهايت استفاده را از ديوار سرويس بهداشتي خانه خود ببريد و بر جذابيت بصري دكوراسيون آنجا بيافزاييد.

-به‌دنبال اكسسوري‌هاي مخصوص سرويس بهداشتي باشيد و از آنها استفاده كنيد؛ اين عناصر مي‌توانند، رنگ‌هاي متعددي را وارد دكوراسيون كنند و در زيباتر شدن جلوه دكوراسيون سرويس بهداشتي، بسیار موثر باشند.



 -استفاده از گل ‌و گياهان مخصوص سرويس بهداشتي و همچنين شمع‌ها و صابون‌هاي معطر را فراموش نكنيد؛ وجود گل‌ها یا يك رايحه خوشايند، در سرويس بهداشتي موثر و مفيد است.

-استفاده از كاغذ ديواري، يكي ديگر از ايده‌هاي مفيد براي رنگ بخشيدن به دكوراسيون سرويس بهداشتي است. شما مي‌توانيد قسمتي از ديوار آنجا را كه با آب تماس كمتري دارد، با كاغذ ديواري‌هاي قابل شست‌وشو بپوشانيد.

-آينه‌اي بزرگ و شكيل در سرويس بهداشتي خود نصب كنيد. معمولا تمام سرويس‌هاي بهداشتي آينه دارند اما مهم اين است كه آينه‌اي پيدا كنيد كه به متمايز شدن جلوه دكوراسيون فضای شما كمك كند.

-آثار هنري را مي‌توانيد به سرويس بهداشتي خانه خود راه دهيد. نصب تابلوهاي زيبا و متناسب با ديوار يا قرار دادن مجسمه‌‌ای مناسب از ديگر ايده‌هاي بسيار موثر است.

-اغلب افراد تمايل دارند كه سرويس بهداشتي سفيد در خانه داشته باشند؛ اين ايده خوب است اما به اين افراد توصيه مي‌كنيم كه رنگ‌هاي تند و قوي را به عنوان چاشني در دكوراسيون سرويس بهداشتي خود اضافه كنند.

-بسیاری مواقع پیش می‌آید که در فضای کوچک سرویس بهداشتی به خاطر نبودن چند قفسه یا یك کمد کوچک، وسایلی که شما در سرویس به آنها نیاز پیدا می‌کنید و در واقع جایشان هم همان جا است، گوشه و کنار روی زمین قرار می‌گیرند و ضمن اینکه شکل زشت و نامرتبی به فضا می‌دهند، ممکن است خطرناک هم باشند، فرض کنید شوینده‌هایی که همیشه گوشه سرویس بهداشتی روی زمین می‌گذاشتید باز شوند و زمین بریزند و فرزند کوچک شما در معرض آسیب آنها قرار بگیرد.

حل کردن این مشکل کار سختی نیست، شما می‌توانید با خرید یک کابینت کوچک که دقیقا زیر سینک روشویی شما قرار می‌گیرد، این مشکل را حل کنید، هم فضا را مرتب می‌کنید و هم جلوه زیبایی به سرویس بهداشتی‌تان می‌دهید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
بد نبود ,متشکرم
آخرین اخبار