اردبیل/

توسعه 50 هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: قرار است طی امسال و سال آینده با موافقت وزارت جهاد کشاورزی توسعه 50 هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان نمین افزود: در کنار توسعه این باغات مثمر و ثمربخش طرح انتقال آب از قزل‌اوزن به طور جدي  پیگیری می‌شود و قرار است با موافقت وزارت نیرو و براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای دشت اردبیل خط انتقال مورد نظر اجرایی شده و طرح‌های توسعه‌ای در حوزه آب و خاک از این بابت عملیاتی شود.

وی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار کمکی برای توسعه آب و خاک شهرهای اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین خبر داد و گفت: در این شهرستان‌ها با موافقت جهاد کشاورزی قرار است توسعه 50 هزار هکتار باغ به شکل مثمر در اراضی شیبدار اتفاق بیفتد.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محور توسعه این استان کشاورزی و گردشگری است، ضرورت دارد بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آب و خاک و توسعه کشاورزی اتفاق بیفتد که البته در این زمینه حرکت‌ها و اقدامات راهبردی نیز مد نظر است.

نماینده مردم اردبیل همچنین از کسب مجوز احداث بیمارستان 64 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر خبر داد و افزود: قرار است با حضور وزیر بهداشت در سوم خرداد عملیات اجرایی این مجموعه‌ها آغاز شود./ع

برچسب ها: نمین ، توسعه ، اراضی ، شیبدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.