افزایش سرعت GPRS همراه به 91 کیلوبیت برثانیه

معاون نظارت و مدیریت شبکه همراه اول از افزایش متوسط سرعت GPRS به 91 Kbps و رفع مشکل دسترسی به برخی سایت ها از جمله ایمیل و کاهش قطعی اینترنت خبر داد.

حریری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: سرعت GPRS همراه اول در شش ماه آینده به بالاترین حد در نسل 2.75 تلفن همراه می رسد و میانگین سرعت GPRS همراه اول از زیر 80 کیلوبیت بر ثانیه به 91 کیلوبیت بر ثانیه افزایش یافته و در شرایط مناسب سرعت به 128 کیلوبیت در ثانیه نیز می رسد.

وی ادامه داد: در فناوری نسل فعلی همراه اول قابلیت بیش از سرعت 128 Kbps وجود ندارد و رسیدن به سرعت بالای 100 Kbps به واقع مشترکان را راضی می کند.

وی از کاهش شکایات مردمی از نواقص GPRS همراه اول رفع مشکل دسترسی به برخی سایت ها از جمله سرویس ایمیل کاهش قطع و وصلی GPRS و افزایش پایداری ارتباط مشترک با اینترنت سخن گفت و اظهار داشت: GPRS به دو بخش Core و رادیویی تقسیم شده و در مقام نخست ارتقاء سرویس GPRS تصمیم به نوسازی بخش Core شبکه گرفته شد و به این ترتیب عملیات نوسازی بیوپیچ های شبکه بخش Core و افزایش ظرفیت در این بخش در دستور کار قرار گرفت.

حریری خاطر نشان کرد: پروژه ارتقای سرویس GPRS همراه اول از سال 90 و از بخش Core شبکه آغاز شد و تجهیزات لازم خریداری و از اواخر تابستان 91 نیز توانستیم شبکه را برای ورود تجهیزات جدید در بخش Core آماده کنیم./ز

برچسب ها: سرعت ، همراه ، حریری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار