نگاهی به نتایج مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

اعلام برنامه بازیهای مرحله یک هشتم نهایی

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در مرحله گروهی به پایان رسید تا از بین 32 تیم در هشت گروه، چهره 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، 32 تیم در هشت گروه 4 تیمی طی 6 هفته بازیهایشان را انجام دادند که در نهایت 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد.

در گروه اول، تیم های الشباب عربستان با کسب امتیاز 13 مقام اول و الجیش قطر با کسب امتیاز 11 دوم شدند. در گروه دوم تیم های لخویا قطر با امتیاز 11 مقام اول و الشباب امارات با  9 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. در گروه سوم،  تیم های الاهلی عربستان با کسب امتیاز 14 مقام اول و الغرافه قطر با کسب امتیاز 10 اول و دوم شدند. در گروه چهارم استقلال ایران با 13 امتیاز اول و الهلال عربستان با 12 امتیاز دوم شد تا آسیا چهره 8 تیم برتر غرب آسیا را بشناسد.

در گروه پنجم، تیم های اف سی سئول کره با کسب امتیاز 11 مقام اول و بوریرام یونایتد تایلند با کسب امتیاز 7 درررده های اول ودوم قرار گرفتند. در گروه ششم، گوانگژو اورگراند چین با امتیاز 11  اول و جئونبوک کره جنوبی با  10 امتیاز دوم شدند. در گروه هفتم تیم های بنیادکار ازبکستان و بیجینگ گوان چین با 10 و 9 امتیاز به ترتیب اول و دوم و در گروه هشتم تیم های کاشیوا ریسول ژاپن با 14 امتیاز و سنترال کست استرالیا با 7 امتیاز در رده های اول و دوم قرار گرفتند تا چهره 8 تیم دیگر از شرق آسیا شناخته شود.

اما دیگر تیم هایی که در رقابتها حذف شدند به شرح زیر هستند: در گروه اول تیم های الشباب عربستان، الجیش قطر، الجزیره امارات و تراکتورسازی ایران حضور داشتند که تیم تراکتورسازی با یک برد، یک تساوی و 4 باخت،  4 امتیاز گرفت وچهارم شد تا از دور رقابتها حذف شود.  در رده چهارم از گروه خود قرار گرفت. تیم الشباب عربستان هم با 4 برد، یک تساوی و یک باخت، امتیاز 13 را کسب کرده و در صدر جدول از گروه خود قرار گرفته است. همچنین تیم های الجیش قطر و الجزیره امارات با کسب امتیاز به ترتیب 11 و 5 در رده دوم و سوم از گروه خود قرار گرفتند.

در گروه دوم تیم های لخویا قطر، الشباب امارات، الاتفاق عربستان و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که تیم لخویای قطر با 3 برد، 2 تساوی و یک باخت،  11 امتیاز گرفت و تا در صدر جدول قرار بگیرد. تیم الشباب امارات با 9 امتیاز دوم شد و تیم های الاتفاق عربستان و پاختاکور ازبکستان با  7 امتیاز به ترتیب در رده سوم و چهارم قرار گرفتند تا از دور رقابتها حذف شوند.

در گروه سوم، تیم های الاهلی عربستان، الغرافه قطر، سپاهان ایران و النصر امارات به مصاف یکدیگر رفتند که تیم سپاهان ایران با 3 برد و 3 باخت 9 امتیاز گرفت و سوم شد تا از دور رقابتها حذف شود. تیم الاهلی عربستان با 4 برد و 2 تساوی 14 امتیاز گرفت، تا صدر جدولی شود و به عنوان تیم اول صعود کند. تیم الغرافه قطر با 10 امتیاز دوم شد و به مرحله بعد صعود کرد. و النصر امارات با یک امتیاز چهارم شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در گروه چهارم تیم های استقلال ایران، الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر قرار داشتند و بازیهایشان را انجام دادند که در نهایت استقلال ایران با 4 برد، یک تساوی و یک باخت و 13 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. همچنین  الهلال عربستان با 12 امتیاز دوم شد و تیم های العین امارات و الریان قطر به ترتیب امتیاز با 6 و 4 امتیاز در رده دوم، سوم قرار گرفتند تا از دور رقابتها حذف شوند.

در گروه پنجم، تیم های اف سی سئول کره، بوریرام یونایتد تایلند، جیانگسو سنتی چین و وگالتا سندای ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند که تیم اف سی سئول کره جنوبی با 3 برد، 2 مساوی و یک باخت، با 11 امتیاز در صدر جدول از گروه خود قرار گرفت. همچنین تیم های بوریرام یونایتد تایلند و جیانگسو سنتی چین با 7 امتیاز در ردههای دوم و سوم  قرار گرفتند که تیم بوریرام یونایتد تایلند به دلیل تفاضل گل بهتر به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد تا تیم چینی حذف شود. در رده چهارم تیم وگالتا سندای ژاپن با 6 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

در گروه ششم تیم های گوانگجو اورگراند چین، جئونبوک کره جنوبی، اوراوارد دیاموند ژاپن و مانگ تونگ تایلند حضور داشتند که گوانگجو اورگراند چین با 3 برد، 2 تساوی و یک باخت، با 11 امتیاز در صدر ایستاد. تیم های جئونبوک کره جنوبی و اوراوارد دیاموند ژاپن با کسب امتیاز 10 به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند که تیم کره ای به دلیل تفاضل گل بهتر، دوم شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. تیم مانگ تونگ تایلند با کسب یک امتیاز در رده چهارم از گروهش قرار گرفت.

در گروه هفتم تیم های بنیادکار ازبکستان، بیجینگ گوان چین، پوهانگ استیلرز و سانفرنس هیروشیما قرار داشتند که بنیادکار ازبکستان با 2 برد و 4 تساوی با 10 امتیاز اول شد و تا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند.تیم های بیجینگ گوان چین، پوهانگ استیلرز و سانفرنس هیروشیما به ترتیب با کسب امتیاز 9، 7 و 3 در رده دوم، سوم و چهارم از گروه خود قرار گرفتند تا در این میان پوهانگ به مرحله بعدی صعود کند.

در گروه هشتم تیم های کاشیوا ریسول ژاپن، سنترال کست استرالیا، گویژو رنهی چین و سوان بلووینگز کره جنوبی  قرار داشتند که تیم کاشیوا ریسول ژاپن با 4 برد و 2 تساوی با 14 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد و تیم استرالیایی سنترال کست استرالیا با 7 امتیاز دوم شد. همچنین تیم های گویژو رنهی چین و سوان بلووینگز کره جنوبی با  6 و 4 امتیاز به ترتیب در رده های سوم و چهارم از گروه خود قرار گرفتند تا از دور رقابتها حذف شوند.

برنامه بازی ها در مرحله یک هشتم پیش از آغاز رقابتها اعلام شده و به صورت رفت و برگشت است و به ترتیب زیر خواهد بود:

سه‌شنبه - 24/02/92
الجیش قطر - الاهلی عربستان
الغرافه قطر - الشباب عربستان
بوریرام یونایتد تایلند - بنیادکار ازبکستان
بیجینگ گوان چین - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
 
چهارشنبه - 25/02/92
الشباب امارات - استقلال ایران
الهلال عربستان - لخویا قطر
جئونبوک موتوز کره جنوبی - کاشیواریسول ژاپن
سنترال کست مارینرز استرالیا - گوانگجو اورگراند چین
 
دور برگشت یک‌هشتم نهایی:

سه‌شنبه - 31/02/92
الاهلی عربستان - الجیش قطر
الشباب عربستان - الغرافه قطر
بنیادکار ازبکستان - بوریرام یونایتد تایلند
اف‌سی سئول کره‌جنوبی - بیجینگ گوان چین
 
چهارشنبه - 01/03/92
استقلال ایران - الشباب امارات
لخویا قطر  - الهلال عربستان
کاشیواریسول ژاپن - جئونبوک موتوز کره جنوبی
گوانگجو اورگراند چین - سنترال کست مارینرز استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار