انتقاد سفير سابق آمريکا از برخورد با زندانيان اعتصاب‌غذا کننده در گوانتانامو

سفیر سابق آمریکا گفت، به زور غذا دادن به زندانیانی که در حال اعتصاب غذا در گوانتانامو هستند، از طریق لوله‌هایی که از حفره‌های بینی‌شان به درون بدنشان فرستاده می‌شود، خودش نوعی شکنجه به حساب می‌آید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، جیمز جونز، سفیر سابق آمریکا و یکی از تهیه‌کنندگان گزارش اتاق فکر کارگروهِ قانون اساسی آمریکا در واشنگتن دی سی، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این شبکه گفت، به عقیده‌ ما (در این اتاق فکر) داشتنِ زندانی مانند گوانتانامو و نگهداریِ نامحدود زندانیان در آن (بدون تفهیم اتهام یا محاکمه) با قوانین، اخلاقیات و ارزش‌های آمریکایی به هیچ وجه سازگار نیست. لذا این زندان باید برای بلافاصله و برای همیشه بسته شود.

جونز افزود، تاکنون دولت آمریکا خودش بیش از نیمی از زندانیان گوانتانامو را از هر اتهامی مبرا و بیگناه اعلام کرده است.

وی تأکید کرد، تمامی سرویس‌های اطلاعاتی، ارتش و نیروهای اِعمال‌کننده‌ قانون در آمریکا که در این موضوع دخیل بوده‌اند اعلام کرده‌اند، هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا، بیش از این، این افرادِ بیگناه را محبوس نگه دارد. با این وجود این زندانیان، همچنان به صورت نامحدود در زندان گوانتانامو نگه داشته می‌شوند.

جیمز جونز به نمایندگی از سوی اتاق فکر یاد شده گفت، ما در این باره احساسات بسیار عمیقی داریم و می‌گوییم، این افراد باید فوراً آزاد شوند. ما از رئیس جمهور آمریکا می خواهیم تا به وزیر دفاعِ خود بگوید که دستور رسمی آزادی این افراد را هرچه سریع‌تر صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار