ادامه سیر نزولی محبوبیت اولاند در فرانسه

تحلیلگر سیاسی در فرانسه خاطر نشان کرد یک سال پس از پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ، وی حمایت اکثر رای دهندگان خود را از دست داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تلویزیون فرانسه ; پاسکال پرینو تحلیلگر سیاسی گفت طی سالهای اخیر احزاب چپگرا در همه دوره های انتخاباتی چه در انتخابات سنا، چه در انتخابات محلی و شهرداری ها برنده انتخابات بودند و به همین علت طبیعی بود که حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سال 2012 به پیروزی برسد. وی ادامه داد اما در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فرانسوا اولاند با فاصله بسیار کمی در برابر سارکوزی به پیروزی رسید. 

در دور اول انتخابات پنج نامزد از جناح چپ ، جمعا کمتر از چهل و چهار درصد آرا را به خود اختصاص داده بودند اما پانزده روز بعد اولاند موفق شد بخشی از آرای راستگرایان افراطی و سرخوردگان از سارکوزی را نیز به خود اختصاص دهد و فاتح انتخابات شود. 

این کارشناس ادامه داد اما این حمایتها قطعا حمایتهای وفادار به اولاند نبودند و او بلافاصله پس از انتخابات این حمایتها را از دست داد. اما دومین بخش از افت شدید محبوبیت اولاند که از اوایل سال دوهزار و سیزده آغاز شده است ، به عدم حمایت رای دهندگان چپگرا مربوط می شود. همه آنهایی که به علت احساس نزدیکی به مواضع اولاند به او رای داده بودند، امروز عقیده دارند رئیس جمهورشان دیگر نماینده افکار آنان نیست.

اگر رشد اقتصادی به کشور بازگردد، اگر میزان بیکاری کاهش یابد، اگر کسری بودجه کشور کاهش یابد در این صورت، شاید محبوبیت اولاند افزایش یابد. سیاستهای کنونی اولاند سیاستی سوسیال لیبرال با گرایشهای راستگرایانه و ریاضتی است به همین علت شمار زیادی از رای دهندگان چپگرا دیگر از او حمایت نمی کنند.

پاسکال پرینو درباره افزایش محبوبیت مارین لوپن رئیس حزب راستگرای افراطی جبهه ملی نیز گفت محبوبیت مارین لوپن از عوارض جدی بحران اقتصادی، مالی و فرهنگی است. جوامع اروپایی همگی از بحران اقتصادی و مالی آسیب دیده اند و در همه کشورهای اروپایی احزابی ملی گرا و عوام گرا پدید آمده اند که این نارضایتی اجتماعی را برجسته می کنند. در فرانسه بازندگان مدرنیزه شدن جامعه به جبهه ملی رای می دهند.

شمار قابل ملاحظه ای از کارگران تصمیم گرفتند سال گذشته به مارین لوپن رای دهند. همچنین مشکلات هویتی و فرهنگی وجود دارد. افراد زیادی در فرانسه پرسشهایی درباره نقش فرانسه در جامعه جهانی شده مطرح کرده اند. مارین لوپن توانسته است از این بحران فرهنگی بیشترین سود را ببرد.


برچسب ها: محبوبیت ، اولاند ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار