در پي اعلام کاهش قيمت روغن نباتي؛

معاون وزير صنعت معدن و تجارت:خبري از کاهش قيمت روغن نباتي ندارم/انجمن صنایع روغن نباتی : روغن نباتی ، 10 درصد ارزان شد

انجمن صنایع روغن نباتی که پیش از این با حذف ارز مرجع روغن نبانی از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت این محصول خبر داده بود، پس از تکذیب حذف ارز مرجع اعلام کرد که روغن ۱۰درصد ارازن می شود از سويي معاون وزير صنعت معدن و تجارت از هرگونه کاهش قيمت روغن نباتي اظهار بي اطلاعي کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،حسن رادمرد معاون وزير صنعت معدن و تجارت افزود: اطلاعات مربوط به کاهش 10 درصدي قيمت روغن نباتي را از رئيس سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليد کنندگان بپرسيد.
 
روابط عمومی انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرد، با رایزنی های صورت گرفته ازسوی انجمن روغن نباتی و هماهنگی های بعمل آمده با وزارت صنعت،معدن وتجارت به منظورحمایت ازمصرف کنندگان قیمت روغن نباتی کاهش 10 درصدی را تجربه کرد.
قاسم فلاحتی ،دبیرانجمن صنفی روغن نباتی ایران، با اشاره به روند کاهش قیمت روغن نباتی ،گفت: به لحاظ  تخصیص روغن های خام از شرکت بازرگانی دولتی به صورت تلفیقی قیمت روغن نباتی کاهش یافت.

وی ،تاکید کرد: به منظورحمایت از مصرف کنندگان مقررگردید عمده محصولات شرکت های روغن نباتی تولیدی از تاریخ دوازهم اردیبهشت ماه  با 10 درصد کاهش نسبت به نرخ های اعلامی قبلی مورخ اول اردیبهشت ماه تولید وعرضه گردد.

پیش از این، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با عنایت به صورتجلسه ستاد تنظیم بازار مورخ 92/01/26 و هماهنگی فی مابین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لیستی از عمده ترین تولیدات کارخانجات روغن نباتی را با احتساب افزایش 30 تا 35 درصدی اعلام کرده بود.

قاسم فلاحتی ،دبیر انجمن روغن نباتی ایران با اشاره به اعلام لیست جدید قیمت احجام مختلف روغن نباتی،گفته بود: با توجه به جلوگیری از وقفه در تولید و عرضه کالای استراتژیک روغن نباتی لیست قیمت محصولات عمده تولیدی شرکتهای روغن نباتی با 30 تا 35 درصد تعدیل اعلام شد.

وی با اشاره به این که قیمت های جدید در سامانه 124 ثبت خواهد شد، افزود:این قیمت ها ازاول اردیبهشت ماه توسط شرکت های روغن نباتی در سطح کشور اعمال شده است.

به گفته وی، برای سایر احجام و بسته بندی­های خاص نیز براساس توافق حداکثر 35 درصد افزایش قیمت عمل خواهد شد.

 در پي اظهارات ، رئيس انجمن روغن نباتي مبني بر کاهش 10 درصدي قيمت اين کالا در بازار کشور برخي مشاهدات ميداني خبرنگار باشگاه خبرنگارن حکايت از کاهش قيمت روغن نباتي در سطح برخي مغازه هاي شهر تهران دارد.


برچسب ها: روغن ، قیمت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار