در امور فنی دخالت می کنم چون دان 5 دارم

سروی: برای تصمیماتم باید پاسخگو باشم/ فرشیدی فقط 20 جلسه غیبت داشت!

نائب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: برای تصمیماتی که می گیرم باید پاسخی منطقی داشته باشم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: تیم ملی تکواندو بانوان در حالی با 10 بازیکن راهی 2 تورنمنت اسپانیا و تونس شده که ساناز بحری و نفیسه مخلصی در اوزان پنجم و هفتم در آستانه اعزام از فهرست نفرات خط خوردند.
 
این در حالی است که مهین اسماعیل نژاد در وزن پنجم و اکرم خدابنده در وزن هفتم که از ناحیه بینی و ساق پا دچار دررفتگی و شکستگی هستند اعزام شده اند.
 
پریسا فرشیدی در وزن پنجم هم با وجود دوری 2 دو ماهه از تمرینات راهی این دو تورنمنت شده است.
 
در وزن اول فریده رشیدی با وجود آنکه در انتخابی ها با یک کیلو تخفیف از سوی کادر فنی تیم ملی شرکت داشته و تاکنون هم نتوانسته سروزن (وزن 46 کیلو گرم) برسد، همچنان در اردوها حفظ شده در حالیکه به گفته کارشناسان هیچ یک از مربیان حاضر در لیگ برای حضور بازیکنی در این شرایط ریسک نمی کنند.

دینا پور یونسی و فریده رشیدی در وزن اول، پریسا قربانی و ریحانه محمدی در وزن سوم، سوسن حاجی پور و مهین اسماعیل نژاد در وزن چهارم، پریسا فرشیدی و نرگس باقری در وزن پنجم، شکرانه ایزدی در وزن هفتم و اکرم خدابنده در وزن هشتم نفرات اعزامی تیم ملی تکواندو بانوان به دو تورنمنت خارجی هستند این در حالی است که نائب ریییس بانوان فدراسیون تکواندو اعلام کرده بازیکنی در وزن هشتم به اسپانیا و تونس اعزام نکرده ایم!

زهرا سروی نائب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در مورد شرایط تیم ملی قبل از اعزام به اسپانیا عنوان کرد: قبل از اعزام به تورنمنت اسپانیا تکواندوکاران اردونشین تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و با شرایطی که دارند برای یک مسابقه تدارکاتی آماده هستند و پیک اصلی آمادگی نفرات برای رقابت های جهانی مکزیک است. اما امیدواریم در اسپانیا و تونس به نتیجه مطلوبی برسند.

وی در مورد انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی افزود: بخش عمده تصمیم گیری برای انتخاب نفرات اصلی تیم ملی به بازگشت از رقابت های بین المللی اسپانیا و تونس موکول شده است. تا حدودی در مورد اوزان اعزامی به مسابقات جهانی به جمع بندی رسیده ایم اما ممکن است در این 2 تورنمنت تدارکاتی مربیان به نتیجه گیری های دیگری هم برسند که نیاز به تغییرات باشد.

از بخش مردان هم مشورت می گیریم

سروی در پاسخ به دخالت در امور فنی و تصمیمات سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: به هر صورت دان پنج تکواندو را دارم و مربی و داور بین المللی درجه یک هستم که در امور فنی مشورت هایی با من می شود. تصمیم گیری در مورد تیم ملی بانوان با خرد جمعی انجام می شود و قطعا با همفکری بخش مردان هم برخی اوقات مشورت وجود دارد.

قبلا گفته بودیم 10 نفر اعزام می شوند


وی در خصوص حذف نفیسه مخلصی و ساناز بحری در آستانه اعزام به تورنمنت اسپانیا گفت: نظر ما برای اعزام بهترین نفرات بود نه اینکه تنها مسئله اعزام مد نظر باشد. به اردونشینان هم از قبل اعلام کرده بودیم از بین 12 بازیکن تنها 10 نفر اعزام می شوند.
 
می خواستیم خط خورده ها تا لحظه آخر از اردو استفاده کنند
 
وی ادامه داد: مبنای حذف مخلصی و بحری مسائل فنی و مجموع عملکردشان بوده است. از تفکرات من است که با توجه به امکانات اردو بازیکنان شهرستانی تا لحظات آخر بتوانند از آن استفاده کنند به همین علت 2 روز مانده به اعزام خط خورده ها اعلام شدند. نوجوانانی که با انگیزه تیم ملی به تهران می آیند تلاش بیشتری دارند و تجربه می گیرند.

محدودیتی برای اعزام نداشتیم


سروی در مورد اینکه آیا نمی شد از همراهان تیم ملی افرادی حذف به جای آنها این دو بازیکن حذف نمی شدند، تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی فدراسیون هرگز محدودیتی برای اعزام بانوان در نظر گرفته نشد اما اینطور هم نیست که بازیکنانی که لازم نیست را بخواهیم اعزام کنیم. برای تصمیم گیری برای هر کاری در امور بانوان باید پاسخ منطقی و توجیهی داشته باشم.

وی در مورد وزن پنجم تیم ملی و غیبت فرشیدی گفت: با حذف ساناز بحری، پریسا فرشیدی و نرگس قربانی مسابقه می دهند. فرشیدی با چندین بار مسابقه انتخابی و عملکرد خوبش به اسپانیا اعزام شده و شرایط خوبی دارد. وی از یک ماه قبل در اردوها حضور داشته و تنها 20 جلسه غیبت کرده است. فرشیدی زمان مراجعه به اردوها وضعیت خوبی داشته و با برطرف شدن مصدومیتش کامل تمرین می کند.

سروی در خصوص حذف نفیسه مخلصی در وزن هفتم این طور افزود: مخلصی دچار مصدومیت بود تا چهار روز قبل از اعزام از عصا استفاده می کرد و چون احتمال اعزام وزن هشتم به رقابت های جهانی ضعیف است به همین دلیل ترجیح دادیم تکواندوکاری در این وزن در اسپانیا نداشته باشیم.

مصدومان مشکلی برای مسابقات ندارند


وی در خصوص آسیب دیدگی مهین اسماعیل نژاد و اکرم خدابنده عنوان کرد: مصدومیت اسماعیل نژاد از ناحیه بینی برطرف شد و خدابنده را هم برای معاینه نزد پزشک بردم که با ارائه نامه وی مشکلی برای مسابقه دادن ندارد.

بعضی ها کم لطف هستند

نائب رییس فدراسیون تکواندو در مورد آنکه گفته می شود، مریم آذرمهر سرمربی تیم ملی از شاگردانش در تیم ملی استفاده می کند، یادآور شد: مطرح کردن این موضوع لطف آنهایی است که برای تیم ملی حاشیه سازی می کنند. 10 بازیکن داریم که 6 نفر از آنها  بازیکنان دیگر استانها و اساتید هستند و باید در این مورد قضاوت منصفانه باشد. مخلصی هم با آذرمهر تمرین می کرده است./مح


برچسب ها: تکواندو ، اعزام ، سروی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار