کشف جسد یکی از وکلای گوانتانامو

برپايه يک گزارش، جسد يک قانون‌گذار امريکايي که وکالت بازداشتيانِ زندان مخوف خليج گوانتانامو در کوبا را بر عهده داشت، پيدا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران برپايه يک گزارش، جسد يک قانون‌گذار امريکايي که وکالت بازداشتيانِ زندان مخوف خليج گوانتانامو در کوبا را بر عهده داشت، پيدا شده است.

به گزارش وبلاگ تحقيقاتي «تروث‌اوت» در روز چهارشنبه (۱۱ ارديبهشت)، جسد اندي هارت هفته گذشته پيدا شد.

بر پايه اين گزارش، خبر مرگ اين وکيل روز چهارشنبه از سوي يکي از محققان زندان گوانتانامو اعلام شد. افزون بر اين در اين گزارش آمده که وي با اسلحه خودکشي کرده است.

مکانِ مرگ اين وکيل هنوز افشا نشده است اما گفته مي‌شود که وي پيش از خودکشي يک يادداشت به جا گذاشته است.

هارت، وکيل تسخيري فدرال امريکا به طور رسمي وکالت خالد سعد محمد، بازداشتيِ عربستاني تبارِ زندان گوانتانامو که در سال ۲۰۰۹ به کشورش فرستاده شد را برعهده داشت.

دولت امريکا اندي هارت را به عنوان وکيل محمد رحيم الافغاني تعيين کرده بود. گفته مي‌شود وي که از سوي سازمان سيا بازداشت شد تا زمان انتقال به زندان گوانتانامو در سال ۲۰۰۸ مورد شکنجه قرار گرفت.

زندان گوانتانامو در ۱۱ ژانويه سال ۲۰۰۲ تحت نظارت دولت جورج بوش، رئيس‌جمهور پيشين امريکا در پايگاه دريايي اين کشور در کوبا احداث شد.

۱۶۶ تن در اين بازداشتگاه زنداني هستند. نزديک به ۱۳۰ زنداني در اعتراض به شرايط زندان و زمان نامشخصِ حبس خود اعتصاب غذا کرده‌اند.

کميته بين‌المللي صليب سرخ از اوباما خواسته است که در بحبوحه اعتصاب غذاهايي که از ششم فوريه آغاز شده است، شرايط اين زندان را بهبود ببخشد.
برچسب ها: کشف ، جسد ، وکلا ، گوانتانامو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار