مشهد/

حضور 10 مؤسسه فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

همزمان با آغاز بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران، ده مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی آستان قدس رضوی، بیش از 1600 عنوان کتاب خود را به علاقه‌مندان عرصه کتاب و کتابخوانی عرضه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که دست کم ده مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی آستان قدس رضوی در کنار سایر ناشران داخلی و خارجی به عرضه کتب و محصولات فرهنگی خود پرداخته است.

این گزارش حاکی است انتشارات به‌نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، به نشر، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(ع)، مؤسسه آفرینش‌های هنری و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، از جمله مؤسسات آستان قدس رضوی هستند که در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

در همین رابطه مدیر عامل مؤسسه به نشر آستان قدس رضوی گفت: با تأکید قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی، امسال تمامی مؤسسات فرهنگی این نهاد در غرفه «دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی» حضور دارند.

 

ارائه جدیدترین آثار

محمد جواد محمدزاده مقدم اظهار داشت: در این غرفه 850 عنوان کتاب شامل کتاب ‌های منتشره در سال 91 و منتخبی از آثار برجسته سال‌های قبل جهت عرضه به علاقه‌مندان گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این غرفه که در بخش عمومی و سالن اصلی مصلی ایجاد شده است، سه غرفه موضوعی مؤسسات آستان قدس رضوی نیز در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات ارائه  می‌کنند.

مدیر غرفه‌های آستان قدس رضوی در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران اظهار داشت: غرفه دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه  امام رضا(ع) در بخش ناشران دانشگاهی، غرفه کودک و نوجوان در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه و غرفه اداره كل روابط عمومی در بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه، دیگر غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه بیست و ششم است. 

 

تأکید بر حضور مؤثر

وی با اشاره به تأکید قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر حضور مؤثر مؤسسات فرهنگی این نهاد در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، ابراز داشت: بدین منظور برنامه‌ریزی‌های مفصلی از حدود سه ماه قبل آغاز و با تشکیل شش کمیته کاری در مجموعه به‌نشر با همکاری مؤسسات فرهنگی، همراهی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی پس از بررسی مجموع نظرات، تصمیم بر تجمیع فعالیت‌ها در یک غرفه متمرکز گرفته شد.

وی با بیان این که کمیته‌های غرفه آرایی، فروش، پشیبانی، اجرایی، علمی فرهنگی و طرح و برنامه در این مدت مطالعات و بررسی‌های کارشناسه‌ای داشته‌اند، بیان داشت: در نمایشگاه امسال راهبردهایی مانند اهمیت حضور همه جانبه و هماهنگ و فعال مؤسسات، عرضه شایسته آثار و محصولات فرهنگی، معرفی دستاوردها و فعالیت‌های آن‌ها در قالب برنامه رونمایی و امثالهم مدنظر قرار گرفته است.

 

هر روز یک مؤسسه

وی ابراز داشت: طی هشت روز از ایام نمایشگاه، ده مؤسسه فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای را در خصوص رونمایی از آثار برتر خود خواهند داشت.

وی بهره‌مندی فرهنگی و علمی مؤثر از ویژگی‌های منحصر به فرد بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، ایجاد تعامل و ایجاد زمینه‌های همکاری برای پژوهشگران برجسته، ناشران و مراکز فرهنگی را از جمله اهداف آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد.

محمدزاده به فعالیت‌های جنبی آستان قدس رضوی در خلال برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی و علمی منسجم در سرای اهل قلم نمایشگاه، برگزاری منظم روزانه یک نشست خبری با حضور مدیران عامل مؤسسات فرهنگی، توزیع ویژه نامه روزانه «حرم»، توزیع تصاویری از بارگاه منور رضوی و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان داشت: امسال برای اولین بار و به منظور اطلاع رسانی بهتر فعالیت‌ها، هشت روز میانی نمایشگاه به هشت مؤسسه مهم فرهنگی آستان قدس رضوی اختصاص یافته و تاکید شده در هر روز تمامی فعالیت‌های اطلاع رسانی، توزیع بروشور، اقلام اهدایی و نشست خبری، حول موضوع و فعالیت‌های همان مؤسسه خواهد بود.

 

چهار غرفه و 320 متر فضا

مدیر غرفه‌های آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی که در سال جاری انجام شده است، سیمای حضور مؤثر آستان در نمایشگاه و شاخص اقدامات انجام شده، بتوانیم گام‌های مؤثری در اطلاع رسانی فعالیت‌ها برداشته و طی سال‌های آتی فرصت بیشتری را برای برنامه ریزی اختصاص دهیم.

بر اساس این گزارش غرفه مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی واقع در شبستان اصلی با 140 مترمربع و نمایی زیبا از گنبد منور رضوی و وجود بیش از 850 عنوان کتاب، غرفه کودک و نوجوان با همین متراژ در بخش کودک و نوجوان با 600 عنوان کتاب، غرفه دانشگاهی با 12 متر فضا و 180 عنوان کتاب در بخش ناشران دانشگاهی و غرفه اداره کل روابط عمومی در بخش نهادها و مؤسسات با 30 مترمربع فضا به مراجعه‌کنندگان و علاقه مندان خدمات ارائه می‌کنند./س

 

 

برچسب ها: حضور ، نمایشگاه ، کتاب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.