یاسوج/

راهبرد اصلی کمیته امداد امام (ره) برون سپاری است

دبیر ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از رویکرد ها و سیاست های اصلی این نهاد حمایتی به ویژه در تدوین سند راهبردی مسجد محوری واگذاری امور و خدمات به دست مردم است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، ˈحسین نبی لوˈ در جمع مدیران و کارکنان کمیته امداد امام (ره) کهگیلویه وبویراحمد افزود: اجرای طرح مسجد محوری و حتی واگذاری جشن عاطفه ها به مدارس ، مساجد و پایگاه های بسیج مردمی نیز در همین راستا بوده است.
وی مسجد را محور تعاملات اجتماعی و محلی برای خدمت رسانی و پیگیری نیازها و مشکلات مردم خواند و افزود: باید بتوان از ظرفیت های موجود دینی و مردمی بهره کافی را در جهت خدمت به محرمان و ضعفای جامعه برد.
نبی لو از کاهش کمک های دولتی به کمیته امداد در امسال و سال های آینده خبر داد وگفت: رویکرد این نهاد حمایتی و امدادی این است که تنها با جذب و جلب مشارکت های مردمی بتوان خدمات لازم را به افراد فقیر و نیامند ارایه داد.
وی اظهار کرد: طرح مسجد محوری و استفاده از کانون مساجد در جمع آوری کمک های مردمی هم اکنون در هفت استان کشور به طور رسمی آغاز شده است.
نبی لو افزود: البته این طرح سال های گذشته به صورت آزمایشی در 23 استان کشور انجام شده بود.
وی از آغاز اجرای این طرح در استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: قرار است امسال کمیته امداد هرشهرستان حداقل در سه مسجد این طرح را عملیاتی کند.
وی میزان کمک های جمع آوری شده مردم و دانش آموزان را در جشن عاطفه های امسال افزون بر 400 میلیارد ریال عنوان کرد وافزود: کمک های جمع آوری شده برای دانش اموزان و نیازمندان همان مدرسه نیز هزینه شد.
دبیر احیای ذکات با بیان اینکه سالنه افزون بر 800 میلیارد تومان کمک های مردمی به کمیته امداد تحویل می شود ، افزود: اجرای طرح مسجد محوری کمک خواهد کرد که کمیته امداد تنها به عنوان بازوی پشتیبانی و نظارت در هزینه کرد این میزان کمک ها ایفای نقش کند.
نبی لو اظهار کرد: بررسی ها و رصدی که از سال گذشته دراین راستا انجام شده به نظر می رسد اجرای این طرح البته با حمایت مسوولان امور فرهنگی به ویژه هیات امنا و امامان جمعه در مساجد می تواند تاثیر مثبتی در کاهش میزان مراجعات مردمی به کمیته امداد شود.
وی افزود: در صورت اجرای صحیح و دقیق این طرح خدماترسانی به محرومان شتاب خواهد گرفت و کمیته امداد تنها به عنوان پشتیبان و ناظر در این راستا عمل خواهد کرد./س
برچسب ها: راهبرد ، کمبته ، برون ، سپاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.