ارومیه/

بررسی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تغییرات جزئی در راستای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس در حال بررسی است.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آنچه دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود افزایش پنج برابری حامل‌های انرژی است که مجلس با آن مخالفت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شده افزایش حداکثر 30 تا 40 درصدی حامل‌های انرژی است، افزود: پرداخت یارانه نقدی همچنان بدون هیچ تغییری ادامه پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تغییرات جزئی در قیمت حامل‌های انرژی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این تغییرات جزئی در راستای جبران هزینه‌های پرداخت نقدی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت شده است که از این میزان 28 هزار میلیارد تومان از طریق حامل‌های انرژی و بقیه از طریق بانک مرکزی و استفاده از سایر منابع پرداخت شده است.

علیپور گفت: با وجود پیشنهاد پنج برابری حامل‌های انرژی از طرف دولت، این موضوع از طرف مجلس رد شد و افزایش جزئی در قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال 92 خواهیم داشت.

وی با اشاره به تورم موجود در کشور، گفت: قیمت حامل‌های انرژی را نه به اندازه پیشنهاد دولت، بلکه به صورت بینابینی بالا می‌بریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر دولت وضعیت را مدیریت و کنترل کند افزایش جزئی قیمت‌ها تأثیر زیادی در وضعیت جامعه نخواهد داشت./س

برچسب ها: مجلس ، اقتصاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.