زاكاني در دانشگاه شاهد مطرح كرد؛

مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد از نزديكان قدرت شروع شود/ دعوت از آمريكا براي مذاكره ذبح اعتقادات ما در پيشگاه شيطان است

كانديداي احتمالي رياست جمهوري يازدهم با بيان اينكه خيلي از نوکيسه‌ها با غارت بيت‌المال يک شبه ره صد ساله رفتند، گفت: مبارزه با اين مفاسد را بايد از کساني شروع کرد که بيشترين نزديکي را به قدرت دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران عليرضا زاکاني نامزد احتمالي انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري در مراسمي که عصر امروز(سه‌شنبه) در دانشگاه شاهد برگزار شد، گفت: شرايط كنوني کشور شرايط خطيري است و شايد بتوان گفت در هيچ يک از ادوار گذشته تا امروز چنين شرايطي نداشتيم. 

وي ادامه داد: انتخابات رياست جمهوري با توجه به برنامه‌ريزي دشمن از سويي يک تهديد بالقوه و از سويي ديگر فرصتي طلايي است تا بتوان تحولي بزرگ در جامعه ايجاد کرد. 

زاکاني تصريح كرد: انتخابات رياست جمهوري موثرترين انتخاباتي است که باعث تغيير جهت‌گيري اوضاع کشور و شرايط جامعه خواهد بود.

اين کانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري خاطرنشان کرد: آيت‌الله هاشمي با شعارهاي خود در حوزه اقتصادي در تلاش براي جبران کاستي‌هاي جنگ و کاهش فاصله ايران با کشورهاي توسعه‌يافته بود که با طرح اين برنامه اقتصادي، الگوي اقتصاد آزاد با مدل غربي در کشوري اسلامي دنبال مي‌شد.
 
زاكاني اظهار داشت: کشور در دوران آيت‌الله هاشمي آسيب هاي بسياري متحمل شد و فرهنگ غربي در کشور رسوخ پيدا کرد و نسبت به فرهنگ انقلابي دفاع مقدس بي‌مهرهايي صورت گرفت به طوريكه مقام معظم رهبري دو ماه بعد از رياست جمهوري آيت‌الله هاشمي درسخنراني‌هاي خود بر لزوم مقابله با فساد و ترويج فرهنگ غرب تاکيدات زيادي داشتند. 

زاکاني گفت: در دوران آيت‌الله هاشمي در حوزه سياسي هم تنگ‌نظري‌هايي وجود داشت به طوري که حتي دانشجويان حق کار سياسي نداشتند. 

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: در سال 76 ، خاتمي در فضاي بسته سياسي کشور شعار تغيير و آزادي و آزادي‌خواهي سر داد و درحوزه اقتصاد نيز ادامه‌دهنده دوران سازندگي بوده و اين در حالي بود كه وي در اين حوزه توانايي لازم را نداشت. 

وي افزود: الگوهاي برگرفته از غرب در دوران خاتمي آسيب‌هاي اساسي‌اي به کشور وارد کرد چرا که در اين دوران آزادي فقط براي کساني خواسته مي‌شد که به تعريف و تمجيد از اين شعار بپردازند. 

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در دوران خاتمي در داخل کشور مرزبندي‌هاي جدي شروع شده و برخي مسئولان نسبت به بيگانگان از در سازش و کرنش برآمدند، اضافه كرد: در دوران خاتمي شعار تنش‌زدايي در حالي  مطرح مي‌شد که دولت وي منافع كشور را دو دستي تقديم کساني مي‌کرد که کوچکترني حقي براي ملت ايران قائل نبودند و در آن دوران چندين قطعنامه در شوراي حکام عليه ما صادر شد. 

وي با بيان اينكه در سال 84 شعار عدالت و مهرورزي احمدي‌نژاد جانها را زنده کرد اما پس از مدتي دولت به شعارهاي خود عمل نکرده و از آنها فاصله گرفت، ظهار داشت: اين دولت در سالهاي اول خدمات زيادي به مردم ارائه کرد که اگر ادامه پيدا مي‌کرد مقطع درخشاني در تاريخ ايران بوجود مي‌آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاکاني با بيان اينكه با توجه به تاکيدات رهبري کشور را نمي توان با الگوهاي شرقي و غربي ساخت ، افزود: مهمترين اشکال دولتهاي گذشته ايران حرکت در مسيري بود که نقشه راهش غير از نقشه راه انقلاب و بي‌توجه به اهداف و آرمانهاي آن است . 


وي افزود: با توجه به شرايط جديد بايد تحولي ايجاد کنيم که اين تحول بايد در مسيري از خواستگاه انقلاب و نظام ارزشي اسلام باشد که اين نظام ارزشي انسان را متفاوت مي‌بيند چرا که براي انسان جامعه‌اي درنظر دارد که در آن علاوه بر تلاش براي رفاه، معنويت بايد به گونه‌اي باشد که کمال انسان در آن ميسر شود .

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از اشکالات کشور در دوره هاي قبل، عدم حاکميت تفکر انقلابي در جامعه است چراکه در اين جامعه همه بايد با نگاه به رهبري و ولايت فقيه از ايشان تبعيت کرده و خدمتگذار مردم باشند و تلاش براي مردم را به عنوان عبادت ببينند. 

زاکاني ادامه داد: با ارائه نقشه راه انقلابي و ايجاد حاکميت تفکر انقلابي در جامعه، فضايي به دور از تنش و تخريب ديگران براي رسيدن به مسئوليت‌ها ايجاد خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: نقشه راهي که متکي بر تفکر انقلابي، بهره‌مندي از تبعيت از ولايت فقيه، اتکا به مردم و جهاد در جهت رسيدن به اهداف انقلاب باشد شرايط را به گونه‌اي فراهم خواهد کرد که مشکلات از جامعه رخت ببندند. 
 
اين کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در کشور بايد شايسته‌سالاري حاکم باشد و از نخبگان و نظراتشان استفاده شود.

وي ادامه داد: در دوران قبل شعارهاي اقتصاد، آزادي و عدالت مطرح بود اما امروز ما بايد همه اين مسائل را دنبال کنيم و بدانيم كه اصلاح‌طلبي بايد درچارچوب قانون اساسي باشد. 

زاکاني گفت: قانون اساسي كشور ما بسيار مترقي است و اگر ما بتوانيم با فقر، فساد و تبعيض مبارزه کنيم گامهاي بلندي مي‌توانيم برداريم.

نماينده مردم تهران ادامه داد: براي ما فرهنگ اهميت بالايي دارد اما فوريت و اولويت اول ما اقتصاد است. 

وي افزود: ترويج فرهنگ امر به معروف ونهي از منکر از سوي مردم مسئولين را در برنامه‌هايمان خواهيم داشت همانطور که در اصل هشتم قانون اساسي بر آن تاکيد شده است. 

وي درباره اصول سياست خارجي نيز گفت: ما بايد به دنبال تعامل‌گرايي عزت‌مدارانه باشيم و در بحث مذاکره با آمريکا اگر اين کشور دست از رفتارهاي سلطه‌گرانه و خصمانه با ايران بردارد طبق فرمايشات رهبري اين راه براي آنها باز خواهد شد. 

وي تصر يح کرد: دو خط قرمز در حوزه سياست خارجي وجود دارد، اول رژيم صهيونيستي است که هيچگاه اين خط قرمز برداشته نخواهد شد اما آمريکا به عنوان خط قرمز دوم در صورتيكه گذشته خود را جبران و در مقام عمل در رفتارش تغيير نشان دهند طبق فرمايشات رهبري عمل خواهيم کرد.

وي درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت : خيلي از نوکيسه‌ها با غارت بيت‌المال يک شبه ره صد ساله رفتند، که  مواجهه با اين مشکلات عزم راسخ و برنامه دقيق مي‌خواهد و مبارزه با اين مفاسد را بايد از کساني شروع کرد که بيشترين نزديکي را به قدرت دارند. 

وي درباره پياده‌سازي الگوي اسلامي در جامعه گفت : براي جمع‌بندي اين برنامه 7 کارگروه تشکيل داديم تا با بررسي نظرات امام(ره) و رهبري معظم راهبردهاي تغيير براي شرايط مطلوب را استخراج کنيم كه براي تبديل اين راهبردها به برنامه 17 کارگروه تشکيل شده است. 

نماينده تهران ادامه داد: ما با ارائه الگوي پيشرفت اسلامي که مبتني بر انديشه‌هاي انقلاب اسلامي است سعي کرديم آسيب‌هاي نظام ارزشي اسلامي را شناسايي و راهبردهايي ارائه كنيم.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر در اين شرايط کسي از آمريکا دعوت به مذاکره کند اين دعوت ذبح‌کردن همه منافع و اعتقادات ما در پيشگاه شيطان است.

وي همچنين درباره مسائل اقتصادي کشور گفت: ما براي حل مشکلات اقتصادي 3 گام بلند مدت طراحي کرده‌ايم که دو گام اساسي و  زمينه‌ساز در چهار سال امکان‌پذير است. 

وي افزود: گام اول  تثبيت قيمتها، شکستن حباب قيمتها و واقعي کردن آن است که با عث مهار و کاهش تورم خواهد شد که در اين راه تغيير زير ساختها ، شفاف‌سازي اطلاعات، روان‌سازي رقابت و برخورد با مفاسد اقتصادي در دستور کار دولت آينده است که براي اين کار دوازده تاپانزده ماه زمان مد نظر داريم .

کانديداي احتالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: توليد و خلق ثروت در کنار توزيع مناسب آن که باعث رشد اقتصادي خواهد شد، بر مبناي اصل 44 قانون اساسي از برنامه هاي ماست.
 
نماينده مردم تهران ادامه داد: محروميت زداي ، فقر زدايي و توسعه متوازن منطقه اي گام سوم ما در حوزه اقتصاد است.  
 
وي درباره هدفمندي يارانه‌ها گفت: هدفمندي يارانه‌ها آرزوي همه کساني است که به اصلاح اقتصادي مي‌انديشند اما متاسفانه دراين دوره آسيب‌هاي جدي در اين زمينه وجود داشت.

زاکاني ادامه داد: عدم شناخت دقيق دهکهاي اجتماعي و توزيع علي‌السويه يارانه‌ها بين همه بدون توجه به دهکهاي آنها عين بي عدالتي است . 

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در اجراي هدفمندي يارانه‌ها قانون را رعايت نکردند و بنا بود 30 درصدی از آن  به عرصه توليد پرداخت شود که نشد لذا توليد کنندگان آسيبهاي زيادي را متحمل شدند.  
 
وي درباره انتخاب کابينه گفت: من معتقدم پس از پيروزي در انتخابات بايد افراد را انتخاب کرد و آدم‌هاي به کار گرفته شده بايد در حد قوي باشند. 

وي در پاسخ به سوالي درباره توانمنديش گفت: اگر توانمندي نداشتم در اين عرصه حضور نمي يافتم من آمده‌ام که پيروز شوم .
 
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درپاسخ به اين سوال که چرا روساي جمهور قبل را تخريب مي کنيد گفت من شخصيت آنها را تخريب نکردم بلکه کارها و اقدامات آنها را نقد کردم اما نمي توان از واقعيات گذشته نيز فرار کرد.
 
وي ادامه داد: من به مسلماني خود مي نازم و به بسيجي بودنم و اينکه تابع و مقلد ولايت فقيه و خدمتگزار مردم هستم افتخار مي کنم .  
 
زاکاني در پاسخ به سوالي درباره نگاه حسن روحاني به سياست خارجي گفت : به نظر من نگاه وي نادرست است چرا که حل مشکلات کشور با کرنش و کوتاه آمدن در برابر دشمن درست نيست و راهي که سعيد جليلي مي رود سرانجام افتخاري براي ايران خواهد ساخت.

کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری همچنین در خصوص شخصیت سعید جلیلی گفت: به نظرم وی مسئول خدومی است که فعلاً‌ اعلام کرده معلوم نیست به صحنه بیایم؛ اما اگر بیاید با هم ائتلاف می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا هر کسی مردم انتخاب کردند، به عنوان فرد نهایی انتخاب شود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که اگر جلیلی به صحنه بیاید کنار می‌روید؟ اظهار داشت: نه اینگونه نیست. اگر وی به صحنه بیاید هر دوی ما کاندیدا می‌مانیم و بعد به صحنه می‌آییم تا هر کسی که اقبال مردمی به او بیشتر بود، به او کمک کنیم. اما حتماً در روز رای گیری یک نفر خواهد ماند. اینکه مبنای انتخاب نظرسنجی یا چیز دیگری باشد، با هم تفاهم می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دانشجویی درباره شخصیت آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان یک عالم بزرگوار است و کسی است که محل رجوع عاشقان اسلام است.

وی در سوال دیگری درباره شخصیتهای دیگر پاسخ داد: چیزی درباره قالیباف و لنکرانی نمی گویم چون آنها رقیب من هستند اما باید بگویم که همه اینها مورد احترامند.

زاکانی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت برای همه ایرانیان از برنامه‌های بنده خواهد بود، تصریح کرد: ما موظفیم کل ملت را بیمه کنیم لذا در نهایت ماحصل طرح ما زندگی عزت‌مدارانه مردم است.

کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزود: مدیران جوان در دولت بنده نقش ممتاز و ویژه‌ای خواهند داشت چرا که ما قائل به خُبرگی، روحیه جوانی و نشاط هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما که در انتخابات مجلس نهم بر وحدت اصولگرایان تاکید داشتید چرا امروز مستقل از ائتلاف‌ها به صحنه آمدید، اظهار داشت: ما هنوز هم وحدت را امر خدشه ناپذیری می‌دانیم و باز تکرار می‌کنیم ما نباید تفرقه را نهادینه کنیم بلکه باید به دنبال وحدت باشیم و این هیچ تعارضی با رفتارهای بنده ندارد.
 
زاکانی گفت: بنده از روز اول اعلام کردم که اگر از سوی 3 گروه اعم از آقای هاشمی و دوستانشان، جریان دوم خرداد و مجموع انحراف، خطری احساس شود اصولگرایان باید به نامزد واحد برسند و ما از روز اول این مسئله را مطرح کردیم. اگر این موضوع یعنی حضور این سه جریان در انتخابات باشد اصولگرایان باید به نامزد واحد برسند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده اعلام کردم می‌خواهم پرقدرت در صحنه حضور داشته باشم تا نامزد واحدی که دیگران می‌خواهند به نفع او کنار بروند بنده باشم. چرا که اعتقادی به صحنه آمده‌ام و از سر سیری به صحنه نیامده‌ام اما اگر این خطرها وجود نداشت قائل به تکثر هستم و این مسئله‌ای منطقی است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید موضع شما درباره هولوکاست چیست گفت: اینکه امری اتفاق افتاد یا نیفتاده ما باور داریم که این اتفاق نیافتاده است یا به قدری نبوده که اینگونه مدت های مدیدی است که اسرائیل از آن بهره برداری می‌کند اما اینکه ما بیاییم و مسئله ای که باور عمومی برای غربی‌ها است در بوق و کرنا کنیم و مقابل آن بایستیم، اگر حرف خوبی بود از ابتدا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان می‌کردند در حالی که یکبار چنین کلماتی را نگفتند.

وی افزود: ما این تاریخ سازی را قبول نداریم اما اینکه این تاریخ سازی که صورت نگرفته را در مجامع عمومی اعلام کنیم خوب نیست ما باید اعلام می‌کردیم که خواستار تحقیق هستیم. من معتقدم اینگونه ورود به مسئله هولوکاست و این جنس ورود فایده‌اش اندک و هزینه اش بالا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار