مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

کتاب‌های حوزه کودک بیشترین مخاطب را داشته است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: سال گذشته بیشترین آمار کتاب‌های امانت داده شده در استان در حوزه کودکان بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد ربیع احمدخانی از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان خبر داد و اظهار کرد: اکنون چهار کتابخانه سیار در شهرها و روستاهای استان دایر است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار بیشتر در شهرک‌ها و مکان‌هایی قرار دارند که فاقد کتابخانه هستند، تصریح کرد: گنجایش این کتابخانه‌ها بیش از هزار عنوان کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان با بیان اینکه در استان کتابخانه‌های ویژه‌ای برای نابینایان نیز احداث شده است، افزود: این کتابخانه‌ها مجهز به بخش کتاب‌های دیجیتال، مکتوب و کودکان هستند.

وی ادامه داد: در کتابخانه نابینایان کتاب‌های متنوع و متعدد وجود دارد که در خدمت علاقه‌مندان است.

احمدخانی با بیان اینکه 28 درصد از کتاب‌های امانت داده شده در سال گذشته مربوط به کودکان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین آمار کتاب‌های امانت داده شده در حوزه کودکان بوده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مهدوی به صورت شبانه‌روزی دایر است، اضافه کرد: کتابخانه‌های شبانه‌روزی در ایام کنکور نیز به صورت 24 ساعته دایر هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در کتابخانه شبانه‌روزی مهدوی با توجه به 24 ساعته بودن فضای کافی و کتاب‌ برای تمام سلیقه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه مهدوی کافی‌نت و بخش کودک نیز وجود دارد، تصریح کرد: در این کتابخانه دو سالن مجزا برای خواهران و برادران دایر است.

احمدخانی ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی را از برنامه‌های سال جاری دانست و ادامه داد: طرح کتاب من در استان زنجان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در طرح کتاب من هر شخصی که در کتابخانه حضور نداشته باشد می‌تواند از طریق سامانه کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب کند، تصریح کرد: کتاب‌های مورد نظر برای مراجعه کنندگان‌ ارسال می‌شود؛ کتاب‌های موجود در طرح کتاب من از مقطع کودک تا دکتراست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان به وجود کتاب‌های زبان اصلی در بعضی از کتابخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: بخشی از کتاب‌های زبان اصلی برای دانشجویان و علاقه‌مندان در کتابخانه‌های مرکزی مانند سهروردی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در فرهنگسرای امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب دایر است، گفت: این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان راه‌اندازی شده است.
برچسب ها: کتاب ، کودک ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.