مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان تأکید کرد

ضرورت ساماندهی مهارت‌آموزان اصفهانی در قالب تعاونی‌های دانش بنیان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: مهارت‌آموزان استان اصفهان در رشته‌های مختلف مهارتی باید در قالب تعاونی‌های دانش بنیان ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح شهر باید زمینه‌های اشتغال‌زایی برای کارآموزان مهارت‌آموخته را فراهم کنند، اظهار کرد: این مراکز باید با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در اختیار خود تعهدات آموزشی خود را در قالب آموزش‌های برون سپاری انجام بدهند.

وی با بیان اینکه اجرای گسترده آموزش‌های مهارتی در دو بخش صنعت و کشاورزی امری مهم، ضروری و از نیاز‌های امروز استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: منابع و تسهیلات بلا عوض به این دو حوزه باید اختصاص یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان تصریح کرد: مهارت‌آموزان استان اصفهان در رشته‌های مختلف مهارتی باید در قالب تعاونی‌های دانش بنیان ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر اینکه رؤسای مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد فرهنگ کار‌آفرینی و اشتغال‌زایی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: اشتغال‌زایی برای جوانان امروز با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش مهارت و فناوری میسر می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه نگرش در زمینه پیشبرد امور مراکز و ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌ها باید نسبت به گذشته تغییر کند، تأکید کرد: پرورش کارآموزان توانمند برای حضور در المپیاد‌های جهانی باید در دستور کار این ادارات قرار بگیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.