قم/

اولین کنگره ملی شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی در خرداد ماه سال 1392 خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حسین نیازمند اظهار داشت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، با همکاری موسسه فرهنگ سازان مشعر نخستین کنگره شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی را با هدف آشنا ساختن همگان با اندیشه و شعر صائب تبریزی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است در خرداد ماه سال 1392 در سطح ملی برگزار می‌کند.
وی به دیگر اهداف این کنگره اشاره کرد و ابراز داشت: ایجاد انگیزه در مداحان، شاعران و دیگر هنرمندان در توجه به اندیشه و شعر صائب تبریزی و ظرفیت‌های موجود در آن، ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی با توجه به آموزه‌های دینی موجود در شعر صائب و همچنین زمینه‌سازی برای توجه بیشتر به اصحاب فرهنگ نسبت به مقوله اخلاق در ادبیات با توجه به موج تهاجم غرب در عرصه ادبیات و رواج بی‌اخلاقی (به ویژه در عرصه‌های مجازی) ازجمله اهداف این کنگره به شمار می‌رود.
وی با بیان مهلت ونحوه ی ارسال آثار خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط لازم تا پانزدهم اردیبهشت ماه از طریق پست الکترونیکی saeb@farhang.gov.ir ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و مقررات شرکت در این کنگره می توانند به پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www. farhang.gov.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 38513264-021 تماس برقرار کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.