توپچی: چهار تیم خارجی در جام تختی حضور دارند / تهران همواره میزبان شایسته ای بوده است

دبیر فدارسیون کشتی گفت: حضور تیم های داغستان روسیه، ارمنستان، تاجیکستان و پورتوریکو در جام جهان پهلوان غلامرضا تختی قطعی است.

محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به رایزنی های صورت گرفته توسط روابط بین الملل فدراسیون شرکت 4 تیم از کشورهای داغستان روسیه، ارمنستان، تاجیکستان و پورتوریکو در جام جهان پهلوان تختی قطعی شده و به احتمال فروان چند کشور دیگر از جمله ترکیه نیز در این مسابقات  حضور خواهد داشت.

دبير فدراسيون کشتي با بیان این که باید نگاه ویژه ای به جام جهان پهلوان تختی داشته باشیم ادامه داد: تمام تلاش فدراسیون کشتی این است که جامی در شأن نام جهان پهلوان تختی که الگوی همه ورزشکاران ایرانی است برگزار شود به همین دلیل در این چند روز باقیمانده همه تمهیدات لازم را انجام خواهیم داد.

توپچی در پاسخ به این سوال که چرا میزبانی مسابقات تغییر کرد، گفت: به هرحال در ابتدا قرار بود مسابقات جام تختی در شهرستان بابلسر برگزار شود اما به یکباره مازندارنی ها بنا به دلایلی انصراف د ادند که به همین دلیل تصمیم گرفتیم این رقابتها را در تهران برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: تهران همواره میزبان شایسته ای برای مسابقات مختلف بوده و در مواقعی که هر استانی از برگزاری رقاتبی انصراف داده این استان به صورت داوطلبانه خواهان میزبانی شده است  که جا دارد از مسئولین هیات کشتی تهران به دلیل این تعامل و همکاری تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم.

دبیر فدارسیون کشتی درباره جوایز اهدایی جام جهان پهلوان تختی نیز اظهار داشت: با توجه به سیاستهای اعمال شده امسال جوایز انفرادی نخواهیم داشت و جایزه های نقدی به صورت تیمی اهدا خواهد شد به طوری که برای  تیم اول 20 هزار دلار، تیم دوم 15 هزار دلار و تیم های سوم و چهام نیز به ترتیب 10 و 5 هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.

گفتني است، مسابقات جام جهان پهلوان تختی طی روزهای 18 تا 20 اردیبهشت امسال در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار