برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای يك میلیون رای اولی / فعالیت 20 هزار پایگاه اوقات فراغت

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای يك میلیون رای اولی و فعالیت 20 هزار پایگاه اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همه به دنبال سعادتیم و یکی از مواردی که سعادت را رقم می زند پذیرفتن نقش خوب و داشتن شغلی مناسب است.

وی ادامه داد یکی از آسیب های جامعه ما این است که افراد تحصیل کرده منطبق با تحصیلات خود در شغل دیگری فعالیت دارند اما درست این است که هر انسانی در جایی بنشیند که برایش درس خوانده است.


* تربیت شغلی دانش آموزان از مهم ترین موضوعاتی است که همه ما در آن نقش داریم

هژبری با اشاره به نقش مهم تربیت شغلی دانش آموزان افزود: در این زمینه از سوی خانواده ها نوعی غفلت احساس می شود ما به دنبال این هستیم که بچه ها را از روی آموزش منطبق با تحصیلات آماده کنیم.

هژبری با اشاره به تعداد مشاورین مدارس در کشور که 20 هزار نفر هستند ادامه داد: مشاورین در مدارس حامیان دانش آموزان و در مسیر تربیت و تحصیل اند و مهم ترین نقش خود را در دوره راهنمایی ایفا می کنند.

معاون پرورشی و آموزشی وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته مشاغل از سال های پیش در آموزش و پرورش معرفی شده و امسال در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار می شود و در کلیه استان ها از 2 اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بسترهای اجرایی این برنامه بهتر از گذشته فراهم شده و اطلس مشاغل استان در نگاه بومی تهیه که در نمایشگاه 750 منطقه مشغول به فعالیت اند.

وی اظهار داشت: بر اساس آزمونی که در تمام مدارس کشور اجرا شده مشاورین در جریان انگیزه ها، زمینه ها و رغبت دانش آموزان برای آینده قرار گرفتند و کارگاهی به صورت علمی پیش بینی شده و از کارآفرینان و شخصیت های علمی استانی و .. استفاده شده است.

وی ادامه داد با توجه به نام گذاری امسال به نام حماسه اقتصادی و سیاسی یکی از مهم ترین وظایف معاونت پرورشی برنامه ریزی برای مشارکت در خلق حماسه سیاسی که با حضور در انتخابات شروع می شود.

وی گفت: امسال 10 میلیون دانش آموز برای انتخاب 150 نماینده مجلس دانش آموزی به پای صندوق های رای آمدند.

حسین هژبری افزود: یک بسته نمایشگاهی تحت عنوان مظهر حماسی تولید شده که در متن این بوستر از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده شده و به صورت متنوع در بیش از 80 هزار نسخه چاپ شده با مشارکت تشکل ها برای همه مقاصد توزیع می شود.

وی با اشاره به جشن تکلیف سیاسی دانش آموزانی  که برای اولین بار در  انتخابات شرکت می کند گفت: سرود های حماسی را امسال در دستور کار قرار داده ایم و زمینه حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در این خصوص فراهم شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 20 هزار پایگاه در موضوع اوقات فراغت گفت: 32 دستگاه فرهنگی کشور در زمینه اوقات فراغت شرکت دارند با این شعار که هر دانش آموز یک مهارت و محور اصلی اوقات فراغت امسال مهارت آموزی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به شرکت 20 میلیون در مجموعه مسابقات فرهنگی ، قرآنی و .. گفت: برنامه ما این است که 10 هزار دانش آموزان در مسابقات کشوری شرکت کنند و هدف ما در این زمینه انگیزه بخشی به دانش آموزان و کسب استعدادها است./ز

برچسب ها: تکلیف ، انتخابات ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار