لندمن: گوانتانامو،قطره اي از جنايات گسترده آمريکا

استفان لندمن ، نويسند و مفسر سياسي اظهار داشت شرايط « هولناک» در زندان گوانتانامو فقط بخشي از موارد نقض حقوق بشر امريکا در سراسر دنياست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ وي افزود : گوانتانامو، بخشي از ظاهرا قضيه است چون امريکا زندان‌هاي زياد ديگري را در سراسر دنيا و در کشورهاي مختلف اداره مي کند.گوانتانامو چهره زشت آشکار امريکاستاين منتقد امريکايي همچنين از باراک اوباما ،رئيس جمهوري امريکا به دليل خلف وعده‌اش در تعطيلي اين زندان بدنام به شدت انتقاد کرد.

لندمن افزود، اوباما از اولين روزي که قدرت را در کاخ سفيد به دست گرفت، وعده داد تا اين زندان را تعطيل کند اما وي بارها از وعده خود سرباز زده است.

به گفته وکلا زندانيان گوانتانامو و مقام‌هاي رسمي حقوق بشر،دستکم ۱۳۰ زنداني در اين زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. امريکا ۱۶۶ زنداني را بدون هرگونه تفهيم اتهام و يا محاکمه در اين زندان مخوف زنداني کرده است.

استفان لندمن يادآور شد، بيش از نيمي از اين زندانيان از اتهام تبرئه شده و بايد آزاد شوند اما امريکا بنابه دلايل غير منطقي از آزادي آن‌ها سر باز زده است. اين افراد اميد خود را از دست داده‌اند . آن‌ها براي مردن از گرسنگي آماده شده‌اند. اين سرنوشت بهتري است تا اين که تا ابد در زندان گوانتانامو زنداني باشند.

سرهنگ دوم ساموئل هاووس، سخنگوي زندان گوانتانامو روز جمعه اعتراف کرد، ۹۷ تن از زندانيان گوانتانامو در اعتصاب غذا به سر مي برند. به گفته اين مقام امريکايي به ۱۹ تن از اين زندانيان به زور غذا خورانده شده است.

لندمن همچنين از تغذيه اجباري زندانيان( تغذيه از طريق لوله) به عنوان روندي وحشتناک و شکنجه آور نام برد . به گفته لندمن،اين نوع تغذيه اجباري زندانيان با خونريزي همراه است.

زندانيان گوانتانامو در ماه فوريه، در اعتراض به شرايط زندان و نامشخص بودن مدت بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زدند.وکلاي زندانيان مي‌گويند که ارتش امريکا آمار زندانياني را که اعتصاب غذا کرده‌اند، کمتر از آمار واقعي اعلام مي کند.

رئيس حقوق بشر سازمان ملل در ۵ آوريل از امريکا خواست تا زندان گوانتانامو را تعطيل کند . رئيس ديده بان حقوق بشر سازمان ملل استدلال کرد، زنداني کردن زندانيان بدون هيچ اتهام و برگزاري محاکمه نقض قوانين بين المللي است.

بازرسان صليب سرخ بين‌المللي و زندانيان آزاد شده از زندان گوآنتانامو درباره شيوه‌هاي شکنجه در اين زندان از جمله ايجاد شرايط غرق شدگي، بي‌خوابي، ضرب‌وشتم و حبس در سلول‌هاي سرد و کوچک گزارش داده‌اند.

    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار