خوزستان/

400 هزار تن گوجه روانه بازار خوزستان شد

معاون جهاد کشاورزی استان خوزستان از برداشت 400 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان خبر داد و گفت: عرضه محصول به بازار آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: سطح زیرکشت گوجه در استان 13 هزار هکتار بوده و برداشت از این اراضی آغاز شده است.

وی با اشاره به عملکرد فرآوری گوجه فرنگی در اراضی خوزستان گفت: در سطح خوزستان عمل‌آوری محصول گوجه فرنگی بیش از 30 تن در هکتار است.

معاون جهاد کشاورزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح اراضی زیرکشت این محصول بیش از 400 هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی در مورد برداشت گوجه در فصول مختلف سال عنوان کرد: زمان برداشت گوجه متفاوت است و بر این اساس گوجه فرنگی که در تابستان کشت می‌شود، اواخر آبان و حداکثر تا دهه اول دی ماه برداشت می‌شود و گوجه فرنگی که در آذر و دی کشت می‌شود برداشت آن تا اواسط فروردین و خرداد به طول می‌انجامد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه کشت گوجه در استان خوزستان متفاوت است، گفت: گوجه فرنگی بهاره که در بهمن و اسفندماه کشت می‌شود برداشت آن تا اواخر اردیبهشت و خرداد به‌طول می‌انجامد.

وی در پایان بیان کرد: در سال‌جاری بخش قابل توجهی از گوجه فرنگی خوزستان در مزارع استان تولید شده و این نشان از زحمت بسیار زیاد کشاورزان استان در این بخش دارد./س
برچسب ها: گوجه ، بازار ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.