اذعان "نشنال اینترست":

لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا در حال منزوی شدن است

"جاکوب هیلبرون" در مقاله جدید خود تحت عنوان "تصویر فرسایش یافته رژیم صهیونیستی" با اذعان به کمرنگ شدن نقش لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا معتقد است که این لابی در حال منزوی شدن و به حاشیه رفتن در عرصه سیاسی آمریکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشنال اینترست، نویسنده مقاله با اذعان به این مسئله که نشست اخیر لابی رژیم صهیونیستی (آیپک) هیاهویی برای هیچ بوده است و آن لابی در حال از دست دادن نفوذ و تاثیرگذاری خود است می افزاید "نشست سالانه کمیته روابط خارجی آمریکایی – صهیونیستی (آیپک) در بهار سال جاری میلادی در واشنگتن برگزار شد.

در این نشست از شیوه هایی چون پخش تصاویر زنده بر روی نمایشگرهای بزرگ گرفته تا شرکت هزاران صهیونیست و چندین نماینده دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی و سخنرانی آنان به منظور نشان دادن اهمیت این نشست استفاده شده بود. موضوع محوری نشست آیپک "ایران" بود. "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری این نشست از دولت آمریکا خواست تا فشار بیشتری بر ایران به منظور متوقف نمودن برنامه هسته ای آن کشور وارد سازد. اما واقعیت آنست که آیپک با کاهش چشمگیر نفوذ خود مواجه بوده است. نکته دیگر اینکه این تفکر که منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیوند با بکدیگر هستند به چالش کشیده شده است."

نویسنده در ادامه با اذعان به افزایش نفرت از لابی صهیونیست ها و "رژیم صهیونیستی" حتی در میان خیل عظیمی از یهودیان جهان می افزاید "در جریان برگزاری نشست آیپک یک گروه صلح طلب یهودی بنام "صدای یهودیان برای صلح" در ایستگاه متروی شهر واشنگتن دیوار نوشته هایی را در محکومیت لابی آیپک نصب نمود و اظهار داشت که این لابی مخالف صلح است و خوانندگان این پیام را تشویق به دوری از آن لابی و فعالیت هایش نمود." 
نویسنده معترف است که محبوبیت لابی رژیم صهیونیستی به شکل فاحشی کاهش یافته است و در این باره خاطر نشان می سازد "نکته مهم آنست که  رژیم صهیونیستی خود با اقداماتی که انجام  داده باعث افزایش انزوایش در سطح جهانی شده است. واقعیت آنست که تصویر رژیم صهیونیستی بیش از پیش در اروپا و آمریکا مخدوش شده که خود امری بی سابقه است." 
وی در ادامه می افزاید که برگزار کنندگان این مراسم نیز نسبت به کاهش چشمگیر محبوبیت صهیونیست ها اذعان داشتند و می نویسد "مایکل کاسن" رییس لابی آیپک نیز در این نشست اذعان نمود که منزوی شدن صهیونیست در آمریکا رو به گسترش است و در هشداری به مقامات دولت آمریکا افزود که قانونگذاران جدید و از نسل های جوان تر آمریکایی دیگر همچون گذشته علاقه چندانی به لابی رژیم صهیونیستی ندارند. وی با ابراز خشم در این باره افزود "نسبت به این مسئله متاسفم که امروز در کنگره آمریکا که نقشی حیاتی در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می کند افرادی حضور دارند که تجربیات کمی در عرصه سیاست خارجی دارند. بایستی اشاره کرد که صهیونیست ها دیگر همچون گذشته نمی توانند به روابط سنتی و نزدیک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره چندانی نمایند. حقیقت اینست که اگر نتانیاهو بر این باور است که سیاست خارجی آمریکا شدیدا تحت تاثیر نئومحافظه کاران می باشد قضاوتی اشتباه نسبت به این موضوع داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار