مشهد/

کنگره بین المللی تصویربرداری غیر تهاجمی قلب و عروق در مشهد آغاز شد

نخستین کنگره بین المللی تصویربرداری غیر تهاجمی قلب و عروق کشور روز پنجشنبه طی مراسمی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دبیر کنگره مزبور در این مراسم گفت: افزون بر 350 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های قلب، داخلی، رادیولوژی، جراحی، اطفال و طب اورژانس در این کنگره حضور دارند.

دکتر زهرا علیزاده ثانی افزود: محورهای کنگره تصویر برداری غیر تهاجمی قلب و عروق در چهار رشته تصویر برداری شامل ام .آر.آی قلب و عروق، سی.تی.اسکن قلب و عروق، اکو کاردیوگرافی پیشرفته قلب و عروق و اسکن هسته ای می باشد.

وی گفت: از بین 70 مقاله ارسال شده به این کنگره، 23 مقاله برگزیده شده است که طی دو روز برپایی کنگره ارائه می شود.

وی تصویربرداری در بیماریهای مادرزادی قلب اطفال، تصویر برداری در بیماریهای مادرزادی قلب بالغین، ام.ار.آی و سی.تی.اسکن در تومورهای قلبی، تکنیک های انجام سی.تی آنژیوگرافی آئورت و عروق محیطی، تکنیک های ام.ار.آی قلب و عروق و تکنیک انجام استرس ام.آر.ای را از جمله مقالات این کنگره برشمرد.

وی با بیان اینکه در این کنگره دو کارگاه آموزشی در زمینه تصویربرداری غیر تهاجمی قلب و عروق توسط استادان مربوطه ارائه می شود، افزود: کارگاه آموزشی ˈمباحث تکنیکی و فیزیکی ام.آر.آی قلب و عروقˈ و کارگاه ˈام.آر.آی و سی تی اسکن قلب و عروقˈ عناوین این کارگاهها هستند.

وی از دانشگاههای UCLA آمریکا و دانشگاه ادینبورگ انگلستان، گروه قلب و رادیولوژی، انجمن قلب ایران، بیمارستان شهید رجایی و انجمن های قلب و رادیولوژی ایران به خاطر حمایت و همکاری در برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

رییس انجمن قلب و عروق کشور نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه فعالیت این انجمن گفت: انجمن قلب و عروق از قبل از انقلاب فعلایت خود را آغاز کرده است و متخصصان و فوق تخصصان قلب و عروق کشور عضو این انجمن هستند.

دکتر فریدون نوری افزود: هم اکنون 50 دستیار پزشکی قلب و عروق در حال تحصیل در این رشته در کشور هستند.

وی اظهار داشت: ام آر.آی قلب یکی از رشته های خاصی است که در تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی نقش بسزایی دارد که در این راستا دکتر علیزاده ثانی تاکنون زحمات و فعالیت های شایان تقدیر ارائه کرده اند.

در مراسم آغاز این کنگره نشان ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دکتر ˈزهرا علیزاده ثانیˈ برترین مخترع زن جهان در جشنواره ژنو 2013 که با استفاده از روش های ریاضی دستگاه تعیین میزان تنگی عروق قلب را اختراع کرد، اهدا شد/س 

 

برچسب ها: کنگره ، بین ، المللی ، تصویر ، برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.