مشهد/

تکلیف معادن غیرفعال خراسان‌رضوی مشخص شود

استاندار خراسان‌رضوی‌خواستارروشن شدن ‌تکلیف معادن غیرفعال در استان شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کارگروه توسعه بخش معدن اخراسان‌رضوی با تاکید بر ایجاد شتاب مناسب در بخش معدن، گفت: باید آن دسته از معادن غیرفعالی که با وجود دریافت مجوزهای قانونی لازم اقدام به بهره‌برداری نکرده‌اند، ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شوند.
وی تصریح کرد: در صورتی که بهره‌برداران نتوانند نسبت به تجهیز و بهره‌برداری از معادن اقدام کنند، امتیاز آنان از طریق ساز و کارهای قانونی به واجدان شرایط واگذار می‌شود.
فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: به منظور کارآمدی هر چه بیشتر این بخش، نیروهای متخصص و توانمند مرتبط با صنایع فرآوری معدن، در اولویت واگذاری قرار می‌گیرند.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن خراسان‌رضوی ادامه داد: با هدف روان سازی فرآیند واگذاری مجوز جهت اکتشاف و بهره‌برداری به متقاضیان واجد شرایط، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به صدور مجوز، حداکثر ظرف مدت 45 روز اقدام کند.

فروزان‌مهر تاکید کرد: پاسخ به استعلام متقاضیان اکتشاف معادن از سوی دستگاه‌های موثر عضو کارگروه توسعه معدن، باید در یک بازه زمانی حداکثر یک ماهه و از طریق پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان انجام شود.

وی بر متناسب‌سازی عرصه‌های واگذار شده به متقاضیان برای اکتشاف و بهره‌برداری تاکید کرد و گفت: واگذاری‌ها، باید براساس اطلاعات کارشناسی شده و مندرج در گواهینامه اکتشاف و پروانه بهره‌برداری صورت پذیرد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: به منظور رونق بیشتر اقتصاد و توسعه اشتغال، باید زنجیره ارزش در بخش معدن و صنایع فرآوری شکل گرفته و از خام فروشی تولیدات معدنی پرهیز شود.

رئیس کارگروه توسعه معدن خراسان‌رضوی با اشاره به اراده دولت مبنی بر توسعه معادن کشور، اظهار کرد: در خراسان‌رضوی نیز از تمامی امکانات و منابع برای بهره‌برداری بهینه از معادن موجود و شناسایی ظرفیت‌های جدید استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت معادن موجود گفت: باید به منظور افزایش بهره‌وری، بازدهی مطلوب‌تر اقتصادی و افزایش اشتغال، برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده دراین حوزه به عمل آید./س

 


برچسب ها: تکلیف ، معادن ، غیر ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.