پس از کسب مقام چهارمی جودو در آسیا؛

حاجی آخوندزاده: بدون مشکل مسابقه دادیم

تیم ملی جودو ایران در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند با کسب يک مدال طلا و يک برنز در مکان چهارم مسابقات انفرادی و پنجم پیکارهای تیمی رسیده است.

مسعود حاجی آخوندزاده به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به جوان گرایی که در تیم ملی داشتیم بسیاری از بازیکنان تیم برای نخستین بار در پیکارهای آسیایی شرکت داشتند اما با اين حال عملکرد خوبي از خود نشان دادند.

مربی تیم ملی جودو در مورد عملکرد مولایی افزود: مولایی از لحاظ فنی در مسابقات، بسیار خوب ظاهر شد و به حریفی باخت که برنز المپیک لندن را داشت و مولایی هم برای اولین بار در رقابت‌ها شرکت کرده بود. وی هم‌پای حریفش پیش می رفت و در حالیکه با اخطار داوران باید از بازی اخراج می شد رای داوران برگشت و مولایی هم با توجه به جوانی غافلگیر شد.

وی در خصوص سایر جودوکاران در این مسابقات تصریح کرد: امیر قاسمی نژاد، جواد محجوب و پهلوان خوب بودند. برخی ورزشکاران فراتر از انتظار ظاهر شدند اما چند جودوکار نیز انتظارات را برآورده نکردند.

حاجی آخوندزاده افزود: در پیکارهای قهرمانی آسیا تنها چهار کشور به مدال طلا رسیدند که ایران در میان این تیم‌ها بود و به نظر من اگر شانس در مسابقات دخیل نبود و جودوکار کروی به حریف ژاپنی نمی باخت ایران می توانست در مکان سوم آسیا قرار بگیرد.

وی گفت: در واقع با آینده نگری و جوانگرایی خطر را پذیرفتیم و تیمی را راهی آسیا کردیم که تجربه نداشت و با میانگین سنی زیر 23 سال عملکرد خوبی کسب کرد. سطح فنی رقابت‌ها با حضور قهرمانان جهان و المپیک هم که در آسیا متمرکز هستند بالا بود.

مربی تیم ملی در خصوص داوری رقابت‌های قهرمانی آسیا یادآور شد: در مسابقه مولایی اعتراض داشتم، در مسابقات تیمی هنوز تیم امارات از یک جودوکار مولداوی اصل کمک گرفت و با اعتراض از زمین مسابقه اخراج شدم اما به جز این موارد دیگری ندیدم و در بازی های دیگر تیم ملی هم بدون مشکل ورزشکاران را هدایت کردم. اگر این مسائل نبود و از مشکلات حمل و نقل ضعیف میزبان بگذریم، تایلندی ها میزبان خوبی در این رقابت‌ها بودند.

وی در پایان با رد مشکلات تعلیق ایران که از دوره گذشته مسابقات آسیا برای فدراسیون جودو به وجود آمده گفت: هیچ مشکلی در تایلند نداشتیم و همه با تقدیر عملکرد تیم ملی به ما تبریک گفتند.

به نظر من تعلیق وجود خارجی ندارد و فکر می کنم عده‌ای به دنبال منافع شخصی خود این مسائل را مطرح کردند در حالیکه من در تمام جلسات فنی و هماهنگی مسابقات تایلند بدون مشکل حضور داشتم./مح


برچسب ها: جودو ، آسیا ، مقام ، آخوندزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار