زنجان/

سیلی بزرگ به بخش کشاورزی با واردات بی رویه/ كشور بار دیگر نیاز به حماسه و ایثار دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه بخش كشاورزی ایران سیلی بزرگی خورده است، گفت: به دلیل واردات بسیار غیرمنطقی گندم و سایر محصولات كشاورزی طی چند سال اخیر مشكلاتی در حوزه كشاورزی در كشور ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی قبل از ظهر دوشنبه در جمع مردم شهرستان ابهر در محل مسجد جامع این شهر با یادآوری اینكه ملت ایران طی 8 سال دفاع مقدس با ایثار و فداكاری در جبهه های جنگ و همچنین عرصه های مختلف فداكاری های فراوان كردند، افزود: امروز باید با اقتصاد ناكارآمد، فقر، بیكاری و مشكلات متعدد جنگ كنیم.

وی استراتژی دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را تحریم و تحمیل و جنگ عنوان كرد و با تحلیل آنچه در پی 34 سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، ادامه داد: دشمن امروزه با محاصره اقتصادی مدرن وارد جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و این امر در عدم بیمه كردن كشتی های نفتكش كه با ایران تعامل دارند صورت می گیرد، همچنین پول هایی كه در خارج از كشور بلوكه شده است موجب بروز بسیاری از مشكلات شده است.

رضایی بخش دیگر مشكلات جامعه را در بحث سوء مدیریت و اداره غلط اقتصاد كشور مورد تاكید قرارداد و افزود: سوء مدیریت و اداره غلط اقتصاد كشور كمتر از تحریم ها نیست و یك تصمیم غلط موجب شده در بسیاری از بخش های اقتصادی و همچنین سایر حوزه ها با مشكلات بزرگ مواجه باشیم.

وی با بیان اینكه ورود كالاهای چینی همانند طوفانی بزرگ و سهمگین موجب از بین رفتن اقتصاد و صنعت كشور شده است، افزود: ورود كالای چینی به داخل كشور و در كنار آن تولید برخی كالاهای بی كیفیت در داخل كشور موجب شده است كالاهای چینی با كیفیتی نازل تر از كالای داخلی به فروش برسد و این امر موجب شده كارخانه دار و صاحب صنعت نتواند كارهای خود را به فروش برساند و در زمینه بازگرداندن وام های دریافتی و پرداخت حقوق كاركنان با مشكل مواجه شده و ورشكست شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه وضعیت حال حاضر بخش كشاورزی ایران را یادآور شد و با بیان اینكه بخش كشاورزی ایران سیلی بزرگی خورده است، گفت: به دلیل واردات بسیار غیرمنطقی گندم و سایر محصولات كشاورزی طی چند سال اخیر مشكلاتی در حوزه كشاورزی در كشور ایجاد شده است.

وی با تاكید بر این كه بحث عدم كار كردن و فعالیت دولت نیست، افزود: متاسفانه در كشور برخی واقعیت ها را نمی بینیم كه عدم دیدن این واقعیت ها خود موجب بروز بسیاری از مشكلات شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به بحث هدفمند كردن یارانه ها و پرداخت 45 هزار تومان یارانه نقدی به مردم افزود: در حال حاضر با 45 هزار تومان به اندازه 15 هزار تومان سال گذشته می توان خرید كرد و این یعنی پایین آمدن قدرت خرید مرد و ارزش پول كم شده است.

وی در ادامه بحث مذاكرات هسته ای و موضع 1+5 در خصوص فعالیت صلح آمیز كشورمان یادآور شد و افزود: تلاش غرب طولانی كردن پروسه مذاكرات است تا با این حربه بتواند به آنچه كه می خواهد برسد.

وی افزود: ملت ایران خواهند توانست با حماسه اقتصادی در مقابل تحریم ها و توطئه های دشمنان ایستادگی كنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه هرگز غرب و آمریكا نخواهند توانست به آنچه كه مد نظرشان در مورد ملت ایران است برسند افزود: رویاهای آمریكا را در شهرستان ابهر دفن خواهیم كرد.

رضایی با تاكید بر لزوم توجه به تولید ملی، تنها راه برون رفت از مشكلات و معضلات موجود را جهش دادن تولید ملی عنوان كرد و افزود: باید به تولید و كالای داخلی اهمیت داده و راه را برای ورود كالاهای بی كیفیت خارجی ببندیم.

وی اداره اقتصاد كشور بر پایه یك محصول را مردود دانست و افزود: این نوع اداره كشور كه امروز با تحریم نفت مشكلات متعددی برای كشور ایجاد می شود غیرمنطقی است و توجه داشته باشیم كه باید كشور را از اقتصاد تك محصولی رهایی داده و آن را با 10 محصول بزرگ اداره كنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر لزوم خروج از اقتصاد دولتی و حركت به سوی اقتصاد مردمی افزود: اقتصاد مردمی در كشور محقق شود و سفره مردم با دولت یكی باشد، دولت بلافاصله در صورت وقوع مشكل از مشكلات و چالش های ایجاد شده مطلع شده و برای رفع آن چاره اندیشی می كند.

رضایی تاكید كرد: اگر اقتصاد مردمی شود دولت محتاج مردم شده و در راستای اعتلا و توسعه اقتصاد كلان كشور تلاش می كند.

وی با تاكید بر اینكه ایران كشوری برخوردار از همه پتانسیل ها و نعمات خدادادی است، افزود: برای حل گرانی و بیكاری در كشور همه پتانسیل ها را داریم از نیروی انسانی متخصص گرفته تا زمین های مستعد كشاورزی.

وی افزود: مشكل عدم بهره برداری مناسب از منابع است كه به خصوص در شرایط موجود تحریم ها، باید توجه ویژه به برخورداری و اهمیت دادن به منابع و پتانسیل ها داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وضعیت حال حاضر شهرستان ابهر، پتانسیل این شهرستان را در بخش كشاورزی و صنعت یادآور شد و افزود: در برنامه ای كه داریم با پرداخت یارانه سبز به بخش كشاورزی این بخش را از ركود و مشكلات موجود رها كنیم.

رضایی قول داد: امسال خرید گندم كیلویی 900 تومان از كشاورزان اجرا شود.

وی رفتن به سمت كشاورزی و دامداری مدرن و برون رفت از كشاورزی سنتی را یادآور شد و افزود: اقتضای شرایط فعلی ایجاب می كند كه به بخش كشاورزی مدرن توجه ویژه صورت بگیرد.

وی گفت: اولین برنامه ریزی بنده برای امسال غلبه بر گرانی و حل معضل بیكاری طی سال جاری است و سعی خواهیم كرد با مدیریت مناسب و كارآمد نسبت به رفع مشكل گرانی و بیكاری تلاش كنیم و طی سال های آینده سایر مشكلات را حل كنیم./ک

برچسب ها: سیلی ، حماسه ، ایثار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.