تصمیم گروههای فلسطینی برای پاسخ محکم به حملات صهیونیستها

گروههای فلسطینی در غزه به تهدیدات جدید اسرائیل با جدیت بسیار بالا می نگرند و بعید نمی دانند که ارتش اسرائیل به غزه حمله کند اما ماهیت این حمله همچنان نامشخص است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی ; گروههای مقاومت فلسطین در غزه پس از تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای انتقام گرفتن از موشک هایی که از سینا به منطقه مرزی ایلات (ام الرشراش) واقع در دریای سرخ پرتاب شده است، حالت آماده باش وهشدار سراسری اعلام کردند.
نویسنده سرمقاله القدس العربی افزود: نتانیاهو ادعا کرد این موشکها که از منطقه سینا به ایلات پرتاب شده، موشک های غزه بوده است و در اظهارات خود در نشست هفتگی کابینه تهدید کرد که پاسخ قوی به این موشک ها خواهد داد .

گروهی جهادی که خود را مجلس شوراى مجاهدین بیت المقدس» نام نهاده، در بیانیه ای مسئولیت خود را در پرتاب این موشکهای ساخت روسیه که از نوع «گراد» بوده، اعلام و تاکید کرد: این حمله در پاسخ به کشته شدن اسیر شهید میسره ابو حمدیه که در زندانهای اسرائیل فوت کرده ، صورت گرفته است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: گروههای فلسطینی در غزه به این تهدیدات اسرائیل با جدیت بسیار بالا می نگرند و بعید نمی دانند که ارتش اسرائیل به غزه حمله کند به طوری که خالد البطش از مسئولان سیاسی جنبش جهاد اسلامی صراحتا به این امر اشاره داشته و گفته این جنبش برای نبرد جدیدی با اسرائیل در سایه تهدیدات مداوم تل آویو بر ضد غزه آماده می شود.. اسماعیل الاشقر معاون شورای قانونگذاری جنبش حماس نیز اعلام کرده که این جنبش با جدیت تمام به این تهدیدات می نگرد. وی اضافه کرد : می دانیم که چراغ سبز آمریکا به اشغالگران برای هدف قرار دادن کودکان، زنان، و مردم ما صادر شده است.

نویسنده افزود: اما همچنان ماهیت و چگونگی حمله مورد انتظار اسرائیل نامشخص است اینکه آیا حمله به صورت تهاجم مسلحانه است یا به صورت ترور برخی از رهبران فلسطینی مانند آنچه را که برای شهید احمد الجعبری فرمانده گردانهای قدس شاخه نظامی حماس روی داده یا هجوم سراسری به غزه مانند دسامبر سال دو هزار و هشت خواهد بود، مشخص نیست . 

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار