در جلسه اي در کميته نيروهاي مسلح سنا اذعان شد:

برنامه هسته‌اي ايران نظامي نيست/ آمريکا در تلاش براي برافروزي فتنه در ايران است

"جيمز کلاپر" رييس اطلاعات ملي آمريکا و ژنرال "مايکل فلين" رييس سازمان اطلاعات دفاعي آمريکا در جلسه اي در کميته نيروهاي مسلح سنا بار ديگر تاکيد کردند برنامه هسته اي ايران نظامي نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، اين ارزيابي آنها که دقيقا مانند گزارش ماه گذشته شان در سنا بود، شامل گزارش طبقه بندي نشده کلاپر مي باشد که در آن آمده است: ايران در تلاش براي افزايش توانمنديهاي صلح آميز هسته اي است و برنامه نظامي در پيش ندارد.

کلاپر همچنين در اين گزارش آورده است توسعه زيرساختهاي هسته اي اين کشور هيچ نشانهاي از برنامه تسليحات هسته اي اين کشور ندارد.

وي بارديگر با رد اين ادعا که ايران يک کشوري غيرمنطقي است، تاکيد کرد تصميم هاي هسته اي ايران با زکاوت تمام اتخاذ مي شود. همچنين موضع نظامي ايران دفاعي است نه تهاجمي و براساس استراتژي اين کشور براي جلوگيري از تهاجم به اين کشور و در صورت لزوم تلافي آن است. 

کلاپر همچنين پس از ارائه گزارش آماده شده خود در پاسخ به سئوال اعضاي سنا اعتراف کرد تحريم هاي شديدي که بر ايران اعمال شده است هيچ تاثيري بر اين کشور نداشته و هدف آنها برانگيختن فتنه و آشوب در ايران بوده است.

وي در پاسخ به سئوال آنگوس کينگ نماينده ايالت مين درباره تاثير تحريم ها بر ايران توضيح داد تحريم ها يک تاکتيک عمده (و به طور افتضاح آميز بي نتيجه) بوده است.

در نشست کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا با جيمز کلاپر هيچ اشاره اي به گزارشها درباره غني سازي اورانيوم نشده است. 

ليندسي گراهام سناتور کاروليناي جنوبي که بيشتر زمان خود را صرف حمايت از ماجراجوييهاي نظامي جديد آمريکا در خاورميانه مي کند، نيز در اين جلسه حضور داشت.

کمي پيش از پايان اين نشست کلاپر مدعي شد به طور کلي مي توان گفت آمريکا و اسراييل درباره مسايل مربوط به ايران مواضعي مشابه دارند. 

بلومنتال در سوالي که به نظر مي رسيد از طرف حاميان وي در ايپک پرسيده شد گفت آيا همه اطلاعات درباره ايران ميان آمريکا و اسرائيل به اشتراک گذاشته مي شود که کلاپر از پاسخ مثبت به اين سئوال خودداري کرد و گفت بخش عمده اي از اطلاعات به شراکت گذاشته مي شود. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار