خوزستان/رییس‌جمهور وعده داد:

اختصاص دو درصد از درآمدهای نفتی به استان خوزستان

ريیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ساختن ایران و پیشرفت آن گفت: ساختن ایران یعنی دادن یک الگو به تمام ملت‌ها برای حرکت در راه انسانیت، استقلال و آزادی، چراکه امروز چشم ملت‌ها به سمت ملت ایران است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  محمود احمدی‌نژاد در ادامه روز اول دور چهارم سفر استانی خود به استان خوزستان، در حالی که عبا و دشداشه تقدیمی عشایر عرب این شهرستان را در هنگام سخنرانی بر تن داشت، در جمع مردم شهرستان هویزه اظهارکرد: در نقاط مختلف جهان بیداری انسانی موج می‌زند و ملت‌ها به دنبال اندیشه عدالت و پاکی هستند. ملت‌ها به دنبال الگو و پشتیبان هستند و چشم ملت‌ها در این ارتباط به سمت ملت ایران معطوف شده است.

 

وی با تاکید بر این‌که "باید با همدلی و همبستگی ایران را بسازيم"، به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین ملت‌ها اشاره کرد و افزود: بدخواهان به دنبال شقه شقه کردن ملت‌ها هستند و به بهانه و طراحی‌های گوناگون سعی می‌کنند اختلاف ایجاد کنند و جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند و آنها را در صف نگه دارند. استعمارگران می‌خواهند اجازه ندهند ملت‌ها پیشرفت کنند.

 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی برای ساختن ایران، به بخش دیگری از طراحی‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: ببینید بین مسلمانان چه‌کار می‌کنند. خودشان 72 ملت هستند و از صدها طایفه و گروه تشکیل شده‌اند و چشم ندارند همدیگر را ببیند ولی بین مسلمانان می‌آیند و اختلاف و تفرقه ایجاد می‌کنند.

 

ريیس‌جمهور با بیان این‌که "در اطراف می‌بینید که ثروت‌ ملت‌ها را می‌دهند و افرادی را برای مسلمان‌کشی آماده می‌کنند و اسم خود را مسلمان می‌گذارند"، تاکید کرد: این‌ها طراحی‌های بیگانه‌ها برای ایجاد اختلاف در بین ملت‌ها و مسلمانان و برای مشغول کردن ملت‌ها جهت درگیری با یکدیگر است.

 

وی بر لزوم کار و تلاش در راستای ساختن ایران تاکید کرد و گفت: همه‌جای ایران باید آباد شود. دولت نهم و دهم در راستای برای توزیع عادلانه منابع، تلاش‌هایی را انجام داد و کارهایی در این زمینه انجام شد.

 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "در گوشه کنار کشور و در همه‌جا باید کارهای عمرانی انجام شود"، تصریح کرد: دولت مصمم است که عدالت را اجرا کند.

 

ريیس‌جمهور با اشاره به نگاه دولت به امر پیشرفت و آبادانی در استان خوزستان اظهار کرد: ان‌شاءالله در جلسه فردای هیات دولت تصویب می‌کنیم که دو درصد از درآمدهای نفتی، علاوه بر بودجه‌های معمول، در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید جوانان استان خوزستان به این استان اختصاص داده شود.

 

وی با تاکید بر این‌که "جوانان باید در راستای آبادانی پیشرفت این منطقه همت کنند"، به برخی تصمیمات و اقدامات دولت برای حل مشکلات شهرستان هویزه و پیشرفت آن اشاره کرد.

 

احمدی‌نژاد به تاسیس دانشگاه صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قبلا دولت تصویب کرده بود که دانشگاه صنعتی در این شهرستان ایجاد شود ولی متاسفانه دستگاه مربوطه کوتاهی کرد ولی من به شما قول می‌دهم حتی یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد، کارهای قانونی تاسیس این دانشگاه و مسائل مرتبط با بودجه آن انجام شود./س

 
برچسب ها: اختصاص ، درامد ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.