حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابي فرد در باشگاه خبرنگاران:

ورود آيت‌الله هاشمی و خاتمی را به عرصه انتخابات منتفي مي‌دانم/مديريت سيستم بودجه‌ريزي را در کارنامه خود دارم

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: تا آنجایی که اخبار سیاسی انتخابات را رصد می‌کنم، ورود آيت الله هاشمی و خاتمی را به عرصه انتخابات منتفی می‌دانم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،"حجت الاسلام والمسلمين سید محمدحسن ابوترابی‌فرد"، نایب رئیس اول مجلس نهم و كانديداي انتخابات رياست جمهوري در نشست خبري که عصر امروز در محل باشگاه خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با نقش بسزای رسانه‌های ملی تصویری و مکتوب، و با نقش‌آفرینی ملت عزیز و بزرگوار شاهد شکل‌گیری یک همایش بزرگ سیاسی در انتخابات پیش رو خود باشیم.
 
وي در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور آيت الله هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات و تاثیر حضور آنها بر اردوگاه اصولگرایان بیان کرد: تا آنجایی که اخبار سیاسی انتخابات را رصد می‌کنم، خصوصا در نشست انتخاباتی که روحانی در آن صریحا اعلام کردند که آيت‌الله هاشمی و خاتمی در انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد، ورود آنها را به عرصه انتخابات منتفی می‌دانم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد در ادامه افزود: امیدوارم عرصه انتخابات با حضور حداکثری مردم و همه سلایق سیاسی به یک حماسه بزرگ تبدیل شود.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خوابی در مورد آیت‌الله بهجت دیده‌اید؟ تاکید کرد: برای ورود به عرصه سیاسی استناد به یک رویا برای کسی که از 13، 14 سالگی در عرصه سیاسی است بداخلاقی انتخاباتی است و این مسئله صحت ندارد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حضور افراد در ائتلاف اکثریت اصولگرایان و نظرسنجی‌های مردم در رابطه با حضور این افراد اظهار داشت: بنده از حضور کاندیداها در ائتلاف اکثریت اصولگرایان بی‌اطلاع نیستم اما بهتر است موسی‌پور دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره نظرسنجی‌ها اعلام نظر کنند. 


انقلاب نیازمند یک تحول جدی در عرصه مدیریت اجرایی کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره علت حضور خود در انتخابات گفت: به گمانم انقلاب نیازمند یک تحول جدی در عرصه مدیریت اجرایی کشور است؛ مدیریتی مبتنی بر علم و اخلاق که امروز بتواند بستر برون‌رفت از چالش‌ها را فراهم آورد و به یک اتحاد حداکثری برای رسیدن به اهداف  نائل کند.  
 
وی ادامه داد: بنده با اعتقاد به ضرورت شکل‌گیری گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق و ضرورت احترام به خرد جمعی و باور به این حقیقت که باید با نگاه به اسناد بالادستی نظام مدیریت مبتنی بر برنامه را در کشور نهادینه کرد و به همین خاطر در این مسیر گام برداشته و حضور خود را برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردم.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران باور و اعتقاد راستین خود را در راهپیمایی 22 بهمن 91 به انقلاب نشان دادند، تصریح کرد: کشور از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار بوده و در کنار چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم و ظرفیت‌های متراکم نظام، سرمایه بی‌بدیل ملت ایران و مدیران کارآزموده مسیر حرکت کشور را به سمت پیشرفت وعدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامی در کوتاه ترین زمان طی کند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد افزود: اگر مدیر اجرایی کشور انطباق با گفتمان نظام اسلامی را داشته باشد ما می‌توانیم با حرکت هماهنگ و فراهم آمدن بستر وحدت ملی و انسجام اسلامی که دو راهبرد کلیدی نظام اسلامی هستند، در جهت فتح قله‌های بلند سیاسی و فرهنگی و ... گام بلندی برداریم.
 
وی اظهار داشت: با الهام از تجربه‌اي که در 4 دوره قانون‌گذاری، سه دوره به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و اشراف به مسائل روز کشور و ظرفیت‌های آن در انتخابات 92 حضور یافتم.


در صورتی که حضورم در عرصه مغایر با اهدافم باشد به گونه‌ای دیگر عمل خواهم کرد

حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد در پاسخ به این سوال که آیا به نفع کسی کناره‌گیری می‌کنید، اظهار داشت: وارد صحنه انتخابات شده‌ام برای اینکه به اهدافی که تعیین کرده‌ام دست یابم در صورتی که حضورم در عرصه مغایر با اهدافم باشد به گونه‌ای دیگر عمل خواهم کرد اما در غیر این صورت در صحنه خواهم ماند.  
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان  در پاسخ به این سوال که آیا علی لاریجانی در انتخابات حضور پیدا می‌کند؟ گفت: در گفتگوها و نشست‌هایی که با وی انجام دادیم اظهار تمایلی در عرصه انتخابات نداشتند.


جوانان و نیروهای نزدیک به جبهه پایداری از حضور بنده استقبال مي‌کنند
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالان جبهه پایداری تصریح  کرد: تعدادی از جوانان و نیروهای نزدیک به جبهه پایداری در تهران و استان‌ها با ستادهای انتخاباتی مختلف همکاری نزدیک دارند و از حضور بنده در این عرصه استقبال می‌کنند. 


نیازمند مدیریت راهبردی و استراتژیک هستیم
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کارهایی که در راستای فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری که فرمودند؛ هر کسی می‌تواند در عرصه انتخابات حضور داشته باشد، انجام‌ داده‌اید را بیان کنید، تصریح کرد: در مدیریت دستگاه‌های اجرایی ما نباید نگاه مدیریت پروژه‌ای را داشته باشیم هر چند متاسفانه گاهی تجربیات و مدیریت در سطوح عالی است اما نقش موثری در پیش‌برد اهداف نظام ایفا می‌کند، ما نیازمند مدیریت راهبردی و استراتژیک هستیم.
 
وی ادامه داد: ما باید به مسائل کشور اشراف کامل داشته باشیم؛ جایگاه بنده در نهاد قانون‌گذاری در طول سه دوره پارلمانی و حضور مستمر در کمیسیون تلفیق بودجه به عنوان نایب رئیس و همچنین حضور در تدوین برنامه پنج‌ساله کشور فرصتی فراهم آورده که با تمامی فرصت‌ها و تهدیدها آشنایی دارم و برای قرار گرفتن در جایگاه مدیریت اجرایی کشور اشراف بر این مسائل ضرورت دارد.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر اینکه علاوه بر مدیریت اجرایی دستگاه‌های کشور نیازمند افراد زبده هستیم، تصریح کرد: ما نیازمند افرادی هستیم که قدرت هدایت افراد را داشته باشند؛ مجلس یک دستگاه کلان بوده و این بیانگر آن است که افرادی که در آن فعال هستند در این جایگاه کلیدی، قانون‌گذاری را بر عهده می‌گیرند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد گفت: مدیرانی که در سطح کلان و هرم مدیریتی قرار می‌‌گیرند از قدرت و توان نیروها به سمت هدف مشخص برخوردارند لذا آنها با انتخاب افراد شایسته راه را هموار کرده و ظرفیت‌های جدیدی را خلق می‌کنند، آنها مشکلات و چالش‌ها را مشاهده می‌کنند و براساس آن مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

وی ادامه داد: دولت بایستی وظایف حاکمیتی را انجام دهد و امور تصدی‌گری را به مردم بسپارد؛ بزرگ شدن حجم دولت و ورود آن به صحنه‌هایی که مرتبط با حوزه آن نیست دولت را از انجام کارهایی که باید انجام دهد باز می‌دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد اظهار داشت: اگر در سایه شناخت از مسائل بودجه به این مهم اشراف داشته باشیم و اگر بودجه مبتنی بر نفت را قطع کنیم قدم‌های بلندی در عرصه مدیریت و اقتصاد خواهیم برداشت؛ کسانی که در سال‌های اخیر در هرم مدیریت اجرایی قرار گرفته‌اند با مسائل کلان آشنایی داشته باشند با مشکلات مواجه نخواهند شد.


 مديريت سيستم بودجه‌ريزي يک کار کلان است که من آن را در کارنامه کاري خود دارم
 
کانديداي احتمالي دوره يازدهم انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: مديريت سيستم بودجه‌ريزي يک کار کلان است که من آن را در کارنامه کاري خود دارم.  
 
وي با تاکيد به اهميت مديريت سيستم بودجه‌اي کشور با ذکر يک مثال گفت: به طور مثال اگر ترمينالي را در نظر بگيريم مديريت ترمينال و يک اتوبوس متفاوت است و نبايد مديريت اجرايي را به يک راننده اتوبوس واگذار کرد معمولا سپردن مديريت يک ترمينال به يک راننده اشتباه است و در سيستم کشورداري نيز بايد کسي رهبري جامعه را برعهده بگيرد که توانايي گزينش نيروهاي توانمند را داشته باشد که اين نيروها را در بستر مناسب به کار گيرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در ائتلاف اکثريت اصولگرايان تا چه حد افراد ويژگي‌هاي يک رئيس‌جمهور را با توجه به فرمايشات رهبري دارا هستند، بيان کرد: بنده بايد راجع به خودم صحبت کنم و اعتقاد دارم که دولت نهم و دهم نقاط ستودني دارا بود و در اين دولت تراز دولت تغيير کرد و ساده زيستي و برجسته نمودن شعار انقلاب از دستاوردهاي دولت نهم و دهم بود.
 
وي در ادامه گفت: بايد اين دستاوردهاي دولت را پاسداري کنيم و ساده زيستي و ارتباط با طبقات ضعيف جامعه در دولت آينده با صرف وقت تداوم يابد.  
 
نماينده مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: بايد دردولت آينده خرد جمعي،‌ گفتمان،‌ نوآوري  علمي، سطح خدمات را افزايش دهيم و با ارتقا و نهادينه کردن برنامه‌ها مسير حرکت گسترده را در راستاي اهداف کلان برنامه پنجم توسعه هموار کنيم.  
 
وي تاکيد کرد: اميدوارم بتوانيم از ظرفيت‌هاي ستودني موجود استفاده کنيم و راه را براي رسيدن به قله‌ها نيز هموار کنيم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصريح کرد: به گمانم با نگاهي که اصولگرايان براي رسيدن به يک نقشه راه مطلوب جهت رسيدن به عرصه انتخابات را داشته و اعتقاد و اعتمادي که به جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز به عنوان دو مرجع کليدي تاثيرگذار دارند ان‌شالله اصولگرايان در مسير حرکت خود گام برمي‌دارند.


کليد خوردن اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها نيازمند يک ثبات نسبي است

نايب رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در رابطه با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: ما امروز در اقتصاد کشور با نوسانات نرخ ارز، رشد نرخ تورم، کاهش ارزش پول ملي و چالش‌هاي فرا روي بنگاههاي اقتصادي روبه رو هستيم؛ بايد هنگامي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها کليد زده شود که به يک ثبات نسبي در عرصه اقتصاد دست پيدا کنيم.

وي ادامه داد: براي اجراي اين طرح بايد ابتدا نرخ ارز تصويب کنيم و با کنترل تورم زمينه سير نزولي آن را فراهم کرده و با به دست آمدن ثبات نسبي در اقتصاد،‌ شرايط مناسبي را براي مرحله دوم اجراي هدفمندي يارانه‌ها آماده کنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد با بيان اين که در شرايط فعلي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مناسب نيست، اظهار داشت: اجراي فعلي اين قانون مي‌تواند چالش‌هاي فرا روي کشور، نوسانات نرخ ارز و مشکلات فراروي بنگاه‌هاي توليدي را بيافزايد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد براينکه در هدفمندي يارانه‌ها بايد عمده نگاه ما معطوف به توليد باشد، افزود: افزايش درآمد، بهبود و ارتقاي سبک زندگي مردم در سايه توليد و فراهم آمدن اشتغال به دست مي‌آيد و با منابع درآمدي قانوني خدمات لازم مانند خدمات درماني رايگان يا با کمترين هزينه فراهم کند.

وي اظهار داشت: در بودجه سال 92 نرخي را براي ارز پيش‌بيني نکرديم و اميدواريم با تدابير لازم شاهد ثبات نرخ ارز و ثبات پول ملي کشور باشيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه برنامه‌اي براي پيوستن به ائتلاف پيشرفت داريد يا خير گفت: من در چهارم فروردين سال 1392 در جبهه‌هاي دفاع مقدس و منطقه خوزستان اعلام حضور کردم در حالي که بعضي از نامزدها از سال‌ها و ماههاي قبل اعلام حضور کرده بودند طبيعتا اين اعلام حضور در آمار نظرسنجي‌ها تاثير خواهد داشت.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا شما مي‌توانيد در انتخابات يک راي قالب داشته باشيد و کابينه دولت شما را چه کساني تشکيل خواهند داد؟ خاطر نشان کرد: با توجه به فضاي پيشه رو و دغدغه اصولگرايان براي يک نقشه مطمئن و قابل قبول و اعتماد به نهادهاي جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز نقشه قابل قبولي براي رسيدن به اهداف مورد نظر طراحي شده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به اينکه اعضاي هيئت دولت با معرفي رئيس‌جمهور به مجلس شوراي اسلامي و بررسي راي اعتماد در مجلس مي‌توانند مسئوليت عضويت در دولت را داشته باشند به گمانم مناسب نيست که قبل از مشورت و سياستگذاري نسبت به معرفي افراد کابينه‌ام اقدام کنم و البته اين امر در زمان مناسب خود به بحث گذاشته مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار