اصفهان/

شاهین‌شهر ـ میمه پرحادثه‌ترین محور در اصفهان/ بهره‌جویی 1535 نفر از خدمات هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در ایام نوروز مسیرهای شاهین شهر ـ میمه و نجف‌آباد ـ تیران از محورهای پرتردد گزارش شده‌اند و همچنین در محور شاهین شهر به میمه شاهد بیشترین حادثه بوده‌ایم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محسن مؤمنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، 586 حادثه را شاهد بودیم که سبب آسیب به سه هزار و 78 نفر شد که در این حوادث هزار و 47 نفر دچار حادثه جاده‌ای شدند و 1535 نفر از خدمات حضوری پایگاه‌های هلال احمر استفاده کردند و چهار نفر دچار حادثه دریایی شده بودند و همچنین 51 نفر در جریان سیل دهاقان دچار آب گرفتگی شدند که به آنان امداد رسانی شد.

وی ادامه داد: در حوادث کارگاهی 11 نفر دچار آسیب شدند و 21 نفر نیز در حوادث کوهستانی آسیب دیده بودند که در این حوادث تعدادی سرپایی درمان شدند و تعدادی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر 455 نفر را اسکان اضطراری داد که از این تعداد 128 نفر در جاده‌ها گرفتار شده بودند و 327 نفر به صورت حضوری برای استفاده از چادرها مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در خصوص خط 147 اطلاع رسانی و تبلیغات خاصی صورت نگرفته بود، اما مردم به خوبی با این پل ارتباطی با هلال احمر آشنا بودند.

مؤمنی افزود: در سال گذشته میانگین زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حادثه 10 دقیقه و 12 ثانیه بود که در سال جاری این زمان به 9 دقیقه کاهش پیدا کرده و میانگین اطلاع 6 دقیقه و 36 ثانیه بود و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای یک ساعت و 40 ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: در 45 پست سیار و ثابت 33 نمازخانه را تجهیز کردیم که 122 هزار نفر از آن استفاده کردند و 20 هزار نفر به ایستگاه های سلامت مراجعه داشتند و در کل 800 هزار نفر در پایگاه های نوروزی حضور پیدا کردند.
برچسب ها: اصفهان ، میمه ، شاهین شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.