رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت:

زلزله‌های اخیر، خواب مسئولان و شوراها را برهم بزند

رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با ابراز تاسف از تلفات جانی و خسارت مالی براثر وقوع زلزله در نقاط شهری و روستایی از کم‌کاری دستگاه‌های مرتبط در خصوص نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین کم‌کاری برخی شوراها در این زمینه انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "پرویز سروری" رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني پيشرفت با ابراز همدردی با زلزله‌زدگان گفت: شوراها می‌توانند با مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی که در خصوص نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده دارای مسئولیت هستند، وارد عمل شده تا بتوانند با بسیج امکانات و توان‌های علمی و تخصص برای اینگونه حوادث غیرمترقبه چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به وجود بافت‌های ناپایدار و فرسوده در تمامی شهر و شهرستان‌ها و روستاهای کشور افزود: ما این انتظار را نداریم که شوراها وارد فازهای عملیاتی در این زمینه بشوند بلکه انتظار آن می‌رود تا اعضای شوراها که نمایندگان واقعی مردم هستند، نسبت به موضوع حساس شده و با به‌کارگیری توان و ظرفیت‌ها نیروهای دستگاه‌ها مختلف و جمع کردن آن‌ها در دور یک میز از حداکثر توان موجود برای ساماندهی و احیای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

رئیس ستاد خدمتگزاران با اشاره به اینکه  در بعضی از شهرها این اقدام صورت گرفته است گفت : لازم است شوراها  به‌واسطه اعضای خود در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شوند تا هرچه سریع‌تر بتوانند بر اساس توان و ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این تهدید طبیعی  اقدامات لازم و ضروری را به‌عمل آورند و از سوی دیگر دستگا‌ه‌های کم کار را نیز معرفی کنند، چرا که همه ما در برابر جان و مال هم‌نوعان خود مسئول هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شوراها نیز گفت: این افزایش می‌تواند زمنیه تشکیل کمیته‌های تخصصی را  برای ارایه راهکارهای اجرای برای حل معضلات و مشکلات شهری فراهم سازد تا شوراها قادر باشند با انجام اقدامات کارشناسی از توان سایر بخش‌های تخصصی نیز به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.
    
سروری همچنین تاکید کرد: انتظار می‌رود اعضای جدیدی که وارد شوراها می‌شوند از اقدامات و تجربه شوراهای قبلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند تا اقدامات مثبت و کار گشای شوراها ابتر باقی نماند.
 
وی با اشاره به وقوغ زلزله در استان‌های جنوب و جنوب‌شرقی تاکید کرد: اگر این انتظار را داشته باشیم که صاحبان املاک روستایی و شهری در بخش‌های محروم بتوانند به تنهایی برای مقاوم‌سازی وارد عمل شوند انتظار بیهوده‌ای است، چرا که باید شوراها پیگیر زمینه‌سازی  ارایه تسهیلات از دستگاه‌های متولی برای این اقشار باشند.

سروري  با تشکر از همراهی برخی شوراها در کاهش آلام زلزله‌زدگان و پیگیری‌های به عمل آمده برای اقدامات نوسازی بافت تخریب شده  گفت: زلزله‌های اخیر باید خواب مسئولان و شوراها را برهم بزند تا آن‌ها نسبت به این موضوع حساس شوند و بتوانند پاسخگو و پیگیر مطالبات مردم باشند ، زیرا شوراها می‌توانند با تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و پیگیری و نظارت، گام‌های برداشته شده را در حوزه‌های محلی   برای مقابله با این گونه حوادث تقویت کنند.
 
رئیس ستاد خدمتگزاران  آبادانی و پیشرفت در پایان تاکید کرد : اگر چنین حوادثی در کلان شهرها با توجه به پیچیدگی‌های شهری و معضلات خاموش آن‌ها به وقوغ بپيوندد مدیریت‌ها و ساختارهای مسئول چه با ید بکنند.
 
 انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار