اراک/

مصرف عسل و ارده براي بلغمي مزاج ها

افرادي كه بلغمي مزاج هستند و داراي طبع سرد و ترند، در فصل زمستان احساس سرماي بيشتري مي كنند؛ اين افراد بايد از مواد غذايي گرم مثل عسل، ارده و شيره استفاده كنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دخالت دادن فصل و موقعيت جغرافيايي در تغذيه مناسب در آن فصل بسيار اهميت دارد.فصل تابستان داراي مزاج گرم و خشك است به همين دليل افرادي كه داراي طبع صفراوي هستند در اين فصل شديداً دچار بحران جسمي و روحي مي شوند.
صفراوي مزاج ها تحمل گرماي تابستان را ندارند و اين افراد در تابستان نبايد از مواد غذايي گرم و خشك استفاده كنند و بهتر است از غذاهاي با طبع سرد و تر بيشتر مصرف كنند تا به اصطلاح جگر مصرف كننده خنك شود.
فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادي كه بلغمي مزاج هستند و داراي طبع سرد و ترند در اين فصل احساس سرماي بيشتري مي كنند كه بايد از موادغذايي گرم مثل عسل، ارده و شيره استفاده كنند.
استفاده از ادويه جات مناسب در رژيم غذايي مي تواند مفيد باشد زيرا ادويه ها مي توانند مزاج غذاها را به نفع افراد تغيير دهند و افرادي كه بلغمي هستند، ماست را نبايد به تنهايي مصرف كنند و بايد با مصلح (ماده غذايي است كه طبع غذا را اصلاح مي كند، مانند پونه، نعناع يا انيسون) مصرف كنند.
خون افراد بلغمي و دموي داراي ph اسيدي و ترش است و خون افراد سوداوي و صفراوي ph قليايي يا غيرترش دارد./ب

برچسب ها: عسل ، مزاج ، بلغمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.