بسیج دانشگاه تهران به دنبال سنجش عیار کاندیداهای ریاست جمهوری است

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای تاکید کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر آن است تا با برگزاری نشست‌هایی با عنوان «تدبیر جمهور» به سنجش عیار برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری بپردازد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در راستای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نامه‌ای را منتشر کرده که مشروح آن به شرح زیر است:

"مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکى نیست. مسأله انتخابات، مسأله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است" مقام معظم رهبری 11 اردیبهشت 92

ملت ایران سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی را در حالی شروع کرده است که توسط مقام معظم رهبری با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده است و یقینا برگزیدن نامه حماسه برای مباحث سیاسی و اقتصادی بیانگر نیاز نظام اسلامی برای خلق حرکتی فراتر از حد انتظار توسط ملت و مسئولین است و این دو، عرصه‌هایی هستند که امروز بیشتر از گذشته مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

دشمن از طرفی با محاصره اقتصادی در صدد فشار به ملت است تا بین ملت و نظام اسلامی فاصله بیاندازد و از طرف دیگر به دنبال جنگ سیاسی رسانه‌ای شدید است تا باعث شود ملت و مسئولین در محاسباتشان دچار تردید شوند که یا حضور کم رنگ در صحنه انتخابات داشته باشند و یا در صورت حضور به گزینه‌هایی که شعار سازش می‌دهند روی آورند.

امروز نظام اسلامی در یکی از نقاط عطف خود قرار دارد و انتخابات یازدهم در حالی برگزار خواهد شد که دشمن تمام توان خود را برای فلج کردن ملت طی یک سال گذشته به کار گرفته است و منتظر پاسخ ملت به این فشارهاست.

فتنه را می‌توان تلاش دشمن برای بر هم زدن و ایجاد تشکیک در بستر غبارآلود و مستعد به ابهام، معنی نمود و سال 88  مصداق برنامه ریزی دشمنان داخلی و خارجی برای استفاده از فضای هیجانی کشور بود که غالبا جای فضای شور توام با شعور را گرفته بود.

انتخابات یازدهم بایستی رقابت بین برنامه‌های کاندیداهای معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی برای تبدیل تهدیدهای فعلی به فرصت‌هایی برای رسیدن به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و پاسداشت ارزش‌ها باشد و نه بستری برای طرح شعارهای سیاست زده و مدعی مآبانه که اغلب به جای ترسیم کردن فضایی برای بلوغ و شور سیاسی جامعه، دچار هیجان کاذب و تخریب محور می‌شود.

دولت یازدهم با چالش‌هایی مواجه خواهد بود که اگر شمایی از این چالش‌ها برای کاندیداها لمس و شناخته شده نباشد قطعا برای اداره کشور دچار مشکل خواهند شد. چالش‌هایی از قبیل مسائل امنیتی تا مسائل اقتصادی و فرهنگی که البته همگی قابلیت تبدیل شدن به فرصت برای حرکت هر چه سریع‌تر به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی که همانا استقلال و بی نیازی کامل از بیگانه است را دارند.

جنبش دانشجویی به عنوان تنها نماد شور نخبگانی در کشور که قابلیت طرح مطالبه بدون تعلقات به احزاب و گروه‌ها را در خود دارد، نقش سنگین و تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند. دانشگاه بایستی موتور پیش برنده کشور برای حرکت به سمت ایجاد فضای عقلانی مبتنی بر ارزش‌های الهی باشد. عقلانیتی که دغدغه اش نه پاسداشت شرق و غرب و نه ارزش‌های آمریکایی بلکه تلاش برای شناخت خلا ها و چالش‌های نطام اسلامی و حرکت برای پاسخگویی به این سوال که چگونه می‌توان با رفع این چالش‌ها نظام اسلامی را به قله رفیع آرمان‌هایش رساند؟

بسیج دانشجویی به عنوان پویا ترین و جامع‌ترین مجموعه تشکیلاتی در دانشگاه‌ها و مجموعه‌ای که تمام هدف و آرمانش اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فارغ از وابستگی به احزاب و گروه‌هاست بر خود لازم می‌داند که زمینه و بستری را ایجاد کند تا کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری به طرح برنامه‌های خود برای چگونگی اداره کشور بپردازند و برنامه‌های یکدیگر را نقد منصفانه کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور بر آن است تا با برگزاری نشست‌هایی با عنوان (تدبیر جمهور) به سنجش عیار برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری بپردازد. نشست‌هایی که خود کاندیداها و یا کارشناسان عضو تیم انتخاباتیشان در قالب پنل‌های چند نفره به طرح برنامه‌های خود بپردازند.

بنابراین طی هفته‌های آتی و با توجه به فرصت اندک دانشگاه برای نقش آفرینی در عرصه انتخابات از کاندیداها و تیم‌های برنامه ریز و اجرایی آنها مطالبه می‌کند تا با حضور در فضای عمومی دانشگاه تهران به ارائه و تشریح برنامه‌ها و رویکرد خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار