کواکبیان در جمع اصلاح‌طلبان چهارمحال و بختياري:

در اصلاحات مدنظر ما حتما نظام تقویت می‌شود نه تضعیف

جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان چهارمحال و بختیاری، روز گذشته با مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان چهارمحال و بختیاری، روز گذشته با مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری دیدار و گفتگو کردند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در این نشست با تاکید بر هویت اصلاح‌طلبانه حزب مردم‌سالاری گفت: حزب مردم‌سالاری به لطف الهی همواره به عنوان یک حزب معتدل پرچم اصلاحات خط امامی و در چارچوب نظام را همواره برافراشته نگه داشت؛ هرچند که بارها و بارها حتی از سوی برخی مطبوعات و سایت‌های افراطی ملامت‌ها شنید و با نگاه سرد و سرزنش‌آلود مواجه شد، تاجایی که حتی به دلیل حضور در انتخابات مجلس نهم و ارائه لیست انتخاباتی، با القابی همچون حزب خائن، حزب نادم و حزب تواب از سوی برخی سایت‌های ملقب شد.
 
کواکبیان اضافه کرد: به دلیل آرمان‌های اصلاح‌طلبی، هرگز حزب مردم‌سالاری از عرصه فعالیت‌های سیاسی کنار نکشید؛‌ کما اینکه با القابی چون ادامه فتنه، مخالف ولایت و امثال آن نامگذاری می‌شد. خدا را شاکریم که ما هیچگاه در طرفداری از حقوق اساسی ملت و دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) و منافع ملی کشور و نظام ذره‌های کوتاه نیامدیم و خودمان را در پیشگاه مردم روسفید می‌دانیم. به همین خاطر گفتیم که اصلاحات خط امامی زنده است و دولت اخلاق نیز با شعار زده باد اصلاحات می‌آید.

وی با بیان اینکه "در اصلاحات مدنظر ما حتما نظام تقویت می‌شود نه تضعیف"، افزود: امروز وقتی در محافل مردمی و مراکز علمی و دانشگاهی با استقبال بسیار گرم و پرشور مردم مواجه می‌شویم می‌فهمیم که اقدام ما در انتخابات مجلس نهم یک اقدام راهبردی و صددرصد در جهت منافع ملت و کشور بوده است. من اولین نفری بودم که در مجلس هشتم از اقدام بسیار مناسب آقای خاتمی به خاطر حضورشان در انتخابات مجلس نهم تشکر کردم و البته آقای خاتمی از سوی تعدادی از سایت‌های برانداز و ماهواره‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفت.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز دیگر هیچکس شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم را خیانت نمی‌داند و همگان بر حضور جدی اصلاح‌طلبان و حتی نامزدی آقای خاتمی تاکید دارند و این مساله هرچند هزینه‌های سنگینی برای ما داشت و فشارهای زیادی را به خاطر مخالفت‌ها با مواضع این حزب در انتخابات مجلس نهم بر ما تحمیل کرد، اما همین که امروزه هیچکس در حقانیت مواضع حزب مردم‌سالاری در انتخابات مجلس نهم تردیدی ندارد خوشحال هستیم.
 
رییس جبهه اصلاح‌طلبان در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: در همین یکسال گذشته به حزب مردم‌سالاری که از بنیان‌گذاران اصلی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از بدو تاسیس تاکنون بوده است، لقب اصلاح‌طلب بدلی دادند و جالب است که دیگران هم برای ایجاد اختلاف، تا می‌توانستند بر شیپور اصلاح‌طلب بدلی دمیدند و متاسفانه برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی نیز با جناح راست همکاری کردند، اما باید از امثال آقای غلامحسین کرباسچی تشکر کنیم که در یک موضع‌گیری بسیار منطقی و به‌جا ثابت کردند که در میان اصلاح‌طلبان با سابقه اساسا اصلاح‌طلب بدلی نداریم. جالب این است که برخی سایت‌ها به نقل از من به دروغ منتشر کردند که کواکبیان گفته است هاشمی و کروبی اصلاح‌طلب بدلی هستند در حالی که این خبر از اساس دروغ بود، زیرا من گفته‌ بودم که چنین تقسیم‌بندی در میان اصلاح‌طلبان نداریم. همگان می‌دانند که حزب مردم‌سالاری تقریبا تنها حزب اصلاح‌طلبی بود که در سال 84 در مرحله اول از آقای کروبی حمایت کرد و در مرحله دوم نیز از جمله احزابی بود که از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت کرده بود؛ حال، چگونه امکان دارد که ما گفته باشیم این‌ها اصلاح‌طلبان بدلی هستند؟
 
مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری در ادامه با تشریح طرح مناسک (مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور) گفت: این طرح را در تیرماه سال گذشته یعنی حدود 9 ماه قبل به آقای خاتمی به عنوان رئیس شواری مرکزی مجمع روحانیون مبارز و سایر بزرگان اصلاح‌طلب ارائه دادیم اما زمانی که احساس کردیم به هر دلیلی آقایان مجمع روحانیون برای اجرای آن آمادگی ندارند، حزب مردم‌سالاری با حضور 500 نفر از اصلاح‌طلبان سراسر کشور، همایشی را در روز 19 آبان ماه سال 91 در هتل المپیک برگزار و بر ضرورت اجماع و اتحاد اصلاح‌طلبان تاکید کرد. ما همچنان بر اصل اجماع تاکید داریم و گفته‌ایم اگر هم طرح مناسک اجرا نشد حداقل یا از طریق حکمیت یا از طریق نظرسنجی یا از طریق نشست 35 حزب اصلاح‌طلب، دو جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان، بالاخره کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان به مردم معرفی شود و امیدواریم این اتفاق صورت گیرد و مصداق «من جرب‌المجرب به الندامه» نشویم یعنی آنکه اگر کسی تجربه قبلی را یکبار دیگر تکرار کند حتما پشیمان خواهد شد کما اینکه نباید مصداق روایت «لایلدغ المومن من جحرمتین» یعنی آنکه هرگز یک مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود گردیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار