دبير کل اتحاديه عرب عازم آلمان شد

دبير کل اتحاديه عرب به منظور گفتگو با مقامات آلمان درباره مسئله فلسطين ، بحران سوريه و رويداد هاي مهم در حوزه عربي راهي اين کشور شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي قطر ؛ دبير خانه اتحاديه عرب روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام کرد  نبيل العربي در اين کشور با گيدو وستروله وزير خارجه المان درباره مسئله فلسطين و تلاش هاي کشورهاي عربي در سازمان ملل براي از سرگيري روند مذاکرات صلح بر اساس قوانين جديد و تازه ترين رويداد هاي در ارتباط با بحران سوريه گفتگو خواهد کرد .

 بر اساس بيانيه دبير خانه اتحاديه عرب ، نبيل العربي پس از پايان ديدار از آلمان براي ديدار با انتونيو گوتيريس کميسر عالي سازمان ملل در امور آوارگان به ژنو سوئيس خواهد رفت .وضعيت آوارگان و پناهندگان سوري در داخل اين کشور و کشورهاي همسايه و گفتگو با کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل براي بررسي شرايط اسراي فلسطيني در زندان  هاي اسرائيل ، از اهداف اصلي سفر نبيل العربي به  ژنو خواهد بود .

در همين حال السفير  نصيف سخنگوي رسمي  دبير کل اتحاديه عرب اعلام کرد شرايط آوارگان سوريه به يک بحران انساني تبديل شده است و جامعه بين الملل و عربي بايد به مسئوليت خود در رفع مشکلات و رنج مردم سوريه  عمل کنند .نصيف درباره انتشار برخي گزارش ها درخصوص تصميم  اخضر ابراهيمي نماينده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب  براي کناره گيري از مقامش در ماه  مه ، گفت در اين باره تاکنون چيزي مطرح نشده است  و ابراهيمي در نشست آينده  شوراي امنيت سازمان ملل گزارش خود را درباره بحران سوريه ارايه خواهد کرد.

وي افزود  نبيل العربي به منظور گفتگو  با بان کي مون دبير کل سازمان ملل درباره  مسئله فلسطين و سوريه  هفته آينده به  نيويورک خواهد کرد .

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: اتحادیه ، عرب ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار