لرستان/

راه‎اندازی بزرگترین نهالستان غرب کشور در خرم‎آباد

یکی از بزرگترین نهالستان‎های منطقه غرب کشور در مجتمع تحقیقاتی، گردشگری 14 معصوم(ع) احداث و به بهره‎برداری رسید.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛این نهالستان بزرگ در زمینی به وسعت 15 هکتار احداث شده که ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون انواع نهال را دارد.

استاندار لرستان گفت: این نهالستان به صورت گلخانه‎ای در بخش‎های روباز و مسقف احداث شده که به لحاظ امکانات و تجهیزات، یکی از پیشرفته‎ترین نهالستان‎های کشور محسوب می‎شود.

 حبیب‎الله دهمرده افزود: برای تامین آب مورد نیاز این نهالستان 5 حلقه چاه با دبی 15 لیتر در ثانیه حفر شده و آبیاری این مجموعه نیز به صورت سامانه‎های پیشرفته قطره‎ای انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه این نهالستان با توجه به ظرفیت‎های بی‎شمار طبیعی و اقلیمی لرستان طراحی و راه‎اندازی شده، اظهار كرد: در حال حاضر این نهالستان دارای بیش از 23 گونه گیاهی است که علاوه بر تولید و عرضه نهال موردنیاز استان، قادر به تامین نیاز دیگر استان‎های کشور نیز است.

دهمردهبا اشاره به اینکه کاهش هزینه تولید نهال، تنوع بالای گیاهی از جمله مزایایی نهالستان بزرگ مجتمع 14 معصوم(ع) خرم‎آباد است، ادامه داد: گونه‎های مختلف صنوبر، کاج، سرو، بلوط، زیتون، اقاقیا، بنه، گلابی وحشی و توت از جمله نهال‎های تولید شده در این مجموعه است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.