دانشنامه/

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي؛ از دادستانی مسجد سلیمان تا وزارت کشور دولت نهم

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدی در دولت نهم به عنوان وزير كشور از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفت اما با دستور محمود احمدي‌نژاد از اين مسئوليت كنار گذاشته شد و از ساختمان وزارت كشور به ساختمان سازمان بازرسي رفت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "مصطفی پورمحمدی" زمستان ‌1338 در یکی از محلات‌ قديمي‌ قم،‌ متولد شد.

پدرش،‌ مرحوم حاج‌ حسين‌ پورمحمدي‌ (شرافت)، خياط بود و لباس‌ آقایان روحاني را می‌دوخت؛ مادرش منصوره‌السادات‌ مدرسي‌ سريزدي‌ از خانواده عالمان قم و از نوادگان‌ حضرت‌ آيت‌ الله العظمي‌ حاج‌ شيخ‌ عبدالكريم‌ حائري‌ يزدی بود.

وی تحصیلات مقدماتی خود را در تهران و قم به پایان رساند و علوم دینی را در حوزه‌های علمیه قم تهران و مشهد خوانده و چند سالی در درس خارج فقه و اصول، در محضر عالمان قم، تلمذ کرده است.

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي در سن 20 سالگي به عنوان جوان‌ترين نيروي قضايي كشور دادستان‌ انقلاب‌ در مسجد سليمان‌ شد.

وي پس از آن در دستگاه‌هاي قضايي بندرعباس، مشهد و قم فعاليت و در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات در وزارت اطلاعات به ايفاي مسئوليت پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي همچنین از سال 1379تا 1384 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه سیاسی در دانشگاه امام صادق (ص)، مبانی نظری حکومت دینی و فقه سیاسی تدریس کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سال 1380 مدرک علمی سطح چهار (معادل دکترا) از حوزه قم دریافت کرد و دو جلد کتاب در موضوع "مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام" نوشت.

پورمحمدی در دولت نهم به عنوان وزير كشور از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفت اما با دستور محمود احمدي‌نژاد از اين مسئوليت كنار گذاشته شد و از ساختمان وزارت كشور به ساختمان سازمان بازرسي رفت.

اما اين روزها نام حجت‌الاسلام و المسلمين "مصطفي پورمحمدي" که معاونت سیاسی جامعه روحانیت مبارز را نیز برعهده دارد، بيش از آنكه به عنوان "رئيس سازمان بازرسي كل كشور"، "رئيس اطلاعات خارجي وزارت اطلاعات در دولت سازندگي" و يا "وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دولت نهم" مطرح باشد، به عنوان "كانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري" شنيده مي‌شود.

حجت‌الاسلام و المسليمن پورمحمدي 27 اسفند ماه 1391 به طور رسمي براي یازدهمین انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كانديداتوري كرد.

وی همچنین به همراه منوچهر متکی، یحیی آل‌اسحاق، محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام ابوترابی، "ائتلاف اکثریت اصولگرایان" را تشکیل داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار