رویش «انقلاب و لاله‌ها» در نمایشگاه

كتاب«انقلاب و لاله ها»عنوان اثری است از سوسن طاقدیس كه وی وقایع سه دهه پیش انقلاب را، با زبان داستان برای كودكان به تحریر درآورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، طاقدیس درباره كتاب اظهار داشت: این اثر را من در كوران انقلاب به تحریر در آوردم كه با توجه به موقعیت ویژه كتاب ترجیح دادم كه آنرا به یك ناشر خاص بسپارم.

وی همچنین هدفش را از نگارش این كتاب عنوان كرد و افزود: در واقع درهمان سه دهه گذشته، پیش بینی می كردم كه نسل های آینده به دنبال سوالاتی از پدران و مادران خود درباره انقلاب باشند لذا به نوشتن این داستان اقدام كردم.

طاقدیس همچنین درباره عنوان كتاب افزود: این كتاب در 13 بخش نوشته شده است و قصه با پرسش‌های دختری به نام لاله از مادرش آغاز می‌شود كه در دوران انقلاب پدرش شهید شده است. چرایی شهادت پدر، شاه كه بود و حكومت نظامی چیست از جمله سوال‌هایی هستند كه با واژه‌های ساده توضیح داده می‌شوند.
وی درباره چرایی نگارش كتاب «انقلاب و لاله‌ها» گفت: بیست سال پیش خواهر كوچكم به نام لاله سوال‌های بسیاری از من می‌پرسید كه پاسخ دادن به همین سوالات باعث نوشتن این كتاب شد. سوالاتی كه امروز پرسش بسیاری از كودكان ماست.

طاقدیس درباره انتخاب عنوان «انقلاب و لاله‌ها» برای كتاب افزود: لاله‌ها به فرزندان ایران اشاره دارد كه بعد از انقلاب به دنیا آمدند و تجربه‌ای از آن نداشتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.