کردستان/

دو سد در سفر رییس جمهوری به کردستان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: فردا جمعه همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کردستان، سد ˈگارانˈ در شهرستان مریوان بهره برداری و سد ˈزیویهˈ در شهرستان کامیاران نیز آبگیری می شود.

به گزارش گروه استا نهاي باشگاه خبرنگاران ،ˈشاهین پاکروحˈ روز پنج شنبه افزود: سد گاران در 20 کیلومتری شمال شرقی مریوان واقع شده و حجم مخزنی آن 100 میلیون متر مکعب است.

به گفته وی، ارتفاع این سد از پی 62 متر، طول تاج 504 متر و عرض تاج سد هم هشت متر است.

وی کل اعتبار این پروژه را هزار و 71 میلیارد و 636 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:این سد که مراحل ساخت آن پایان یافته، از طرح های مهر ماندگار کردستان است، که در سفر رییس جمهوری بهره برداری خواهد شد.

پاکروح، هدف از اجرای این پروژه را تامین آب کشاورزی منطقه مریوان و قزلچه سو به میزان هزار و 450 هکتار و تامین آب شرب و صنعتی مریوان به میزان 20 میلیون متر مکعب عنوان کرد.

وی افزود: سد زیویه نیز در 26 کیلومتری شمال غرب کامیاران در مسیر جاده کامیاران مریوان قرار گرفته و در سفر رییس جمهوری به استان آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان حجم مخزن این سد را 17 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: ارتفاع این سد از پی 52 متر، طول تاج 560 متر و عرض تاج نیز شش متر است.

وی کل اعتبار این پروژه 333 میلیارد و 648 میلیون ریال ذکر کرد.

پاکروح، هدف از اجرای این پروژه را تامین آب کشاورزی دو هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه ذکر کرد./ک
 
منبع :خبرگزاري ايرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.