سمنان/

نظم و انضباط از شاخصه های مهم شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بود

جانشین ریاست گروه نظامی مشاورین مقام معظم رهبری گفت: نظم و انضباط از شاخصه های مهم شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در بین نیروهای مسلح بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ ˈناصر آراستهˈ روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در سمنان افزود: شهید صیاد شیرازی برنامه های ماهانه خود را در دفتر یادداشت می نوشت و طبق برنامه کارهای خود را به صورت منظم انجام می داد.

وی به یکی ازخاطرات دوران خدمت قبل از انقلاب که شهید صیاد شیرازی برای دیدن دوره بالستیک توپخانه به آمریکا رفته بود اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی به دلیل نظم و انضباط و یادگیری علمی در آن دوره در بین 18نفر از هم دوره ای خارجی خود نفر اول شد.

جانشین ریاست گروه نظامی مشاورین مقام معظم رهبری اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی علاوه بر اینکه به یاد گیری دوره می پرداخت بلکه بعد از کلاس های علمی به تبلیغ دین مبین اسلام در بین هم دوره ای های خود مشغول می شد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی ترجمه انگلیسی قرآن کریم را برای هم دوره ای های خارجی خود می خواند و راجع به حجاب با آنها گفت وگو می کرد.

سرتیپ آراسته گفت: در عملیات بیت المقدس که توان رزمندگان فرسوده شده بود این شهید صیاد شیرازی بود که به همه آرامش و استقامت را نوید می داد و رزمندگان اسلام توانستند با قاطعیت و اقتدار خرمشهر را آزاد کنند.

جانشین ریاست گروه نظامی مشاورین مقام معظم رهبری افزود: بعد از آزادی خرمشهر امام خمینی ( ره ) فرمود،ˈخداوند خرمشهر را آزاد کردˈ و شهید صیاد شیرازی گفت: من با گوشت و پوست خود لمس کردم که خداوند خرمشهر را آزاد کرد.

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان، فرماندار، جمعی از مسوولان، مدیران، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح و جمعی از مردم ولایت مدار سمنان در مسجد عابدینیه این شهر برگزار شد./ک

منبع:ايرنا

برچسب ها: شهید ، امیر ، سپهبد ، علی ، صیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.