اصفهان/

بیماران قلبی در صدر مراجعین به اورژانس اصفهان

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان گفت: در سال گذشته 16 درصد از موارد ماموریتهای اورژانس استان مربوط به بیماران قلبی عروقی و شامل امداد خواهی در زمینه درد قفسه سینه، سکته قلبی و افزایش فشار خون بود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، غفور راستین افزود: کارکنان فوریتهای پزشکی در سال 91 به 138 هزار و 230 مورد ماموریت اورژانسی اعزام شدند که از این تعداد 91 هزار و 569 مورد مربوط به اورژانس های داخلی و حوادث بود.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 76 مورد امداد قلبی در اورژانس 115 شهرستان اصفهان در سال 91 انجام شد، اضافه کرد: گروه سنی 50 تا 60 سال بیشترین گروه دریافت کننده خدمات فوریتهای پزشکی قلبی عروقی در سال 91 بودند.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان با تاکید بر شعار هفته سلامت سال جاری مبنی بر فشار خون را جدی بگیریم اظهار کرد: تعداد یکهزار و 955 مورد بیمار با فشار خون بالا نیز در شهرستان اصفهان امداد خواستند که بیشتر آنها زن بودند.
وی افزود: هرچند فشار خون به طور طبیعی بر اثر استرس و فعالیت های بدنی بصورت مقطعی بالا می رود اما فردی که دچار فشار خون بالاست به هنگام استراحت نیز فشار خون بالاتر از حد طبیعی خواهد داشت.
راستین گفت: به طور کلی دلایل اصلی بروز فشار خون بالا ناشناخته است و در 90 تا 95 درصد موارد هیچ علت مشخصی برای بیماری پیدا نمی شود.
وی اضافه کرد: اما سن بالا، چاقی، سابقه خانوادگی، کم تحرکی، دیابت، رژیم های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون به شمار می آید./ع

برچسب ها: اصفهان ، افزایش ، بیماران ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.