3درصد واجدان شرایط، هنوز کارت شناسایی ملی دریافت نکرده‌اند

معاون فن آوری اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ضمن اشاره به دریافت کارت ملی توسط 97 درصد از جمعیت کشور خواستار اقدام 3 درصد افراد واجد شرایط باقی‌مانده برای دریافت این سند هویتی شد.

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران  ، معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی با اعلام  اینکه 97 درصد جمعیت بالای 15 سال کشور،  کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند، خواستار اقدام 3 درصد افراد واجد شرایط  باقی‌مانده برای دریافت این سند  هویتی شد.
حمید پارسایی در این باره اظهار کرد: بخش قابل توجهی از افرادی که هنوز برای دریافت کارت شناسایی ملی اقدام نکرده‌اند، 15 تا 18 ساله‌ها هستند که توصیه می‌شود این گروه نیز برای دریافت کارت خود اقدام  کنند.
به گفته وی، بخش دیگری از افراد بالای 15 سالی که هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند، ایرانیان مقیم خارج کشور هستند که با توجه به الزام قانونی داشتن این سند، توصیه می‌شود این افراد هم کارت ملی خود را دریافت کنند.
وی درباره فرایند صدور کارت شناسایی ملی توضیح داد: واجدین شرایط که هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، بایستی به دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات ثبت‌احوال مراجعه و  با ارائه مدارک شناسایی خود، برای این منظور ثبت نام کنند. پس از کنترل مدارک نسبت به اسکن آنها اقدام و سپس فایل مربوطه  به پایگاه ثبت‌احوال ارسال خواهد شد و بعد از آن عملیات صدور و تحویل کارت متقاضی انجام می‌شود.  
پارسایی مدت زمان ثبت‌نام متقاضیان تا زمان تحویل کارت را بسته به محل تقاضا، بین دو تا سه هفته عنوان کرد و افزود: هزینه دریافت کارت شناسایی ملی برای بار  اول 2500  ریال و برای صدور اولین کارت المثنی  100هزار ریال و المثنی دوم به بعد  نیز معادل 200هزار ریال می‌باشد.  
به گفته معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی ، طی یک سال گذشته، متوسط صدور کارت شناسایی ملی در هر ماه حدود 165هزار کارت بوده است.  
وی با بیان اینکه بخشی از آمار صدور کارت ملی مربوط به کسانی است که کارتشان مفقود  شده است، افزود: این افراد بایستی در ابتدا به سایت ثبت احوال یا پست مراجعه و چنانچه کارتشان پیدا شده باشد، آن را دریافت کنند ولی در صورت یافت نشدن کارت در آن صورت بایستی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات ثبت احوال مراجعه و درخواست صدور المثنی کنند.  
پارسایی درباره انقضاء کارت شناسایی ملی نیز، افزود: کلیه کارت‌های شناسایی ملی  موجود تمدید اعتبار شده است، بنابراین نیازی به تعویض کارت‌هایی که اعتبار آنها پایان یافته،‌ نیست.
 وی با تاکید بر اینکه  داشتن کارت شناسایی ملی الزامی است، خاطرنشان کرد: برابر  قانون، کلیه دستگاه‌های دولتی و  بانک‌ها موظف به ارائه خدمات خود به مراجعینی هستند که کارت ملی به همراه دارند، لذا توصیه می‌شود کسانی  که تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند  و واجد شرایط هم هستند، در اولین  فرصت اقدام کنند./ل
         
 

برچسب ها: واجدان ، شرایط ، کارت ، شناسایی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.