ابوترابی‌فرد در مراسم سالروز شهادت صياد شيرازی:

افسران ايران دانش خود را در یکی از نابرابرترین جنگ‌های جهان به دست آوردند

نايب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصيات شهيد صياد شيرازی گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران، افسرانی هستند که دانش خود را در یکی از نابرابرترین جنگ‌های جهان در طول هشت سال به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "محمدحسن ابوترابی‌فرد" ناب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم بزرگداشت امیر سپهبد "شهيد علی صیاد شیرازی" و ۱۱۰ تن از فرماندهان شهید به ايراد سخنرانی پرداخت.

ابوترابی با تاکید بر رسالت پیامبران و امامان و پرورش انسان‌های صالح گفت: عدل راه رسیدن به مراتب عالی معرفت است و رزمندگان قدرتمند اسلام، تربیت‌یافتگان توحید و پيروان مقام ولایت، همگی در این راه گام برداشته‌اند.

وی ادامه داد: آنان که شهید صیاد شیرازی را می‌شناختند می‌دانند که در سلوک و رفتار او یاد خدا، تواضع، امید به رحمت و بیم از دوری از رحمت خداوند همواره مشهود بود، آیا در جبهه‌ها صدای عبودیت نبود که قبل از خمپاره فضا را پر می‌کرد. او همواره بر سلوک تاکید داشت و اولین مقام او این بود که داعی الی‌الله باشد. کسانی که در مکتب او می‌نشستند یاد خدا را در دل دلدادگان به مکتب توحید زنده کردند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به دستاورد سيطره روح بندگی و عبودیت بر عرصه حیات اجتماعی تصریح کرد: اولین ثمره آن صبر و استقامت مقاومت اسلامی در لبنان است.

وی تاکید کرد: دستاورد مقاومت مردم لبنان حاصل رهبری مقام معظم رهبری است.

نائب رئیس مجلس همچنین با اشاره به جنگ‌های ایران و لبنان ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه، جغرافیای خود را ۲ برابر افزایش داد و به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافت، اما در جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه این رژیم صهیونیستی بود که تقاضای آتش‌بس را مطرح کرد و باید به مسئله توجه داشت که امروز روح بلند صیادها مردم غزه را به مشتی پولادین بر سینه استکبار تبدیل کرده است.

وی با اشاره به تأکيد خداوند بر استقامت که در قرآن کريم آمده است، گفت: استقامت شما به دنیای اسلام درس ایستادگی می‌دهد. امروز ما یک نظام اسلامی استقامت‌گرا را شاهد هستیم. نمی‌توان بار انقلاب اسلامی را بر شانه داشت و در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه خاموش بود. روح مبارزه با ظلم انسان را به یک قدرت تبدیل می‌کند فرماندهانی که روح قدرت را تقویت کردند در دوران ظلم و ستم پیروزی‌های بزرگ را فراهم کرده‌اند.

نايب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ایران اسلامی به قطب قدرت سیاسی در منطقه تبدیل شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اگر به ما درس استقامت می‌آموزند این درس را در مکتب قرآن آموخته‌اند و ویژگی ملت این است که در کنار رهبری ثابت‌قدم هستند. این صبر باید با علم، تدبر، وحدت و انسجام حداکثری باشد. در جبهه های جنگ و نبرد شجاعت و استقامت در کنار علم و دانش و ایثار موج می‌زد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که شهید صیاد شیرازی همان‌گونه که در کلاس عبودیت بنده بود در کلاس درس نیز استاد بود، ادامه داد: امروز یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران افسرانی هستند که دانش خود را در یکی از نابرابرترین جنگ‌های جهان در طول هشت سال به دست آوردند.

دانش و تخصص در کنار ایمان یک انسان متعهد خلق می‌کند که برای عزت و اقتدار خویش و همین‌طور مظلومین جهان تلاش می‌کند. اگر صبر نبود قدرت دفاعی ما مهارکننده قدرت استکباری آمریکا در خاورمیانه نبود و این صبر دستاورد علم و تکیه به خدا است. مگر می‌شود انسان موحد متکی به خدا و قدرت لایزال حق نباشد و سخنان خود را در جان و روح خدا زنده ندارد.

وی با اشاره به اسرای جنگ تحمیلی ادامه داد: اسرای ما در جنگ تحمیلی حتی یک نقطه امید مادی نداشتند، اما حتی دشمن خطاب به آنان اذعان کرد که شما پیروزید و ما در برابر شما شکست خورده‌ایم.

ابوترابی فرد با اشاره به این مطلب که دنیای ما در گرو استقامت همراه با علم ایمان معرفت و همین‌طور آمیخته با آرمان‌های رهبری است، اظهار داشت: اگر دنیا را می‌خواهید راهی جز این مسیر نورانی نیست و اگر آخرت را می‌خواهید راهی جز بندگی خدا نیست.

وی با بیان این مطلب که بعد از پیروزی‌ها هم باید نماز را بپا داشت، اظهار داشت: اقامه نماز یعنی اقامه همه خوبی‌ها، نورانی شدن جامعه به نور خوبی، و ایستادگی در برابر باطل. نماز یعنی اقامه توحید، رسالت، احیای امامت، تواضع در برابر خلق خدا و سلامت جامعه را تضمین کردن.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این مطلب که اگر انسان دل به دنیا بسپرد دین از دل او رخت برمی‌بندد، تصریح کرد: به همین دلیل است که بزرگ‌ترین دغدغه رهبری، ارتقای سطح دین‌داری در جامعه است باید اهل انفاق بود و انفاق کرد.

وی در پایان خطاب به مردم خاطرنشان کرد: شما وارثان خون مقدس شهید صیاد شیرازی، و همین‌طور خانواده او هستید. شهید صیاد شیرازی در میان ما است؛ قرآن کریم بر فراز این کشور اسلامی در دست فقید عالم است. امیدوارم خداوند روح بلند او را در جوار روح بلند امام شهدا و حضرت صدیقه زهرا محشور گرداند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار