شعله ور کردن آتش فرقه گرایی در کویت با حمله به مساجد

حمله به مسجد « بحارنه» در کویت از سوی گروه های مختلف مورد محکومیت قرار گرفت و تمام گروه ها آن را رفتاری به دور از عرف و شرع دانستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه المحیط، کارشناسان و سیاستمداران بر این عقیده اند که حمله  به مساجد در کویت، تلاش برای ضربه زدن به وحدت ملی و جدایی میان اهل تسنن و شیعیان است.

وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت تعرض به مسجد شیعیان بحارنه را محکوم کرده و خواهان تطبیق قانون اسلامی بر این گروه از افراد شد که سعی دارند میان فرزندان جامعه اسلامی جدایی افکنند.

رییس مجلس شورای « علی الراشد» کویت نیز گفت: کسی که به مساجد حمله کند، هیچ تفاوتی با صهیونیست ها ندارد؛ زیرا آنان نیز مسجد الاقصی را مورد هجوم قرار دادند.

« عبدالهادی الصالح» وزیر کشور کویت گفت: تعدی به مسجد بحارنه از سوی کسانی صورت گرفت که درصدد هستند آتش فرقه گرایی را در کشور شعله ور سازند.

وی در ادامه تاکید کرد کسانی که از فرقه گرایی برای دعوت های خود استفاده می کنند خود نیز از ضررهای آن در امان نخواهند بود، آنان روح دشمنی و اختلاف را میان جامعه کویت گسترش می دهند.

الصالح در ادامه خاطر نشان کرد: کشورهای بزرگ زیادی وجود دارد که سعی می کنند دشمنی را میان فرزندان یک کشور افزایش دهند، مثلا فتنه را میان مسلمانان و مسیحیان مصر شعله ور کرده و در تلاش هستند میان اهل تسنن و شیعیان کویت جدایی افکنند.

برچسب ها: مساجد ، کویت ، تفرقه ، سنی ، شیعه ، تعدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار