تحقیر، عامل خود کم بینی جوانان

یک آسیب شناس گفت: تحقیر و مقایسه دوران کودکی به دلیل روحیه الگو پذیری وضعیت آنان، منجر به ناهنجاری خود کم بینی در جوانان می شود.


رضايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر تحقیر کودکان بر شکل گیری شخصیت گفت: تحقیر مقایسه و تمرکز بر ضعف کودکان در ذهن ناپخته آنان از طریق الگو برداری اثر گذاشته و موجب احساس حقارت و ناتوانی درآینده می شود.
وی اظهار داشت:  تحقیر در هر سنی مشکل ساز است اما در کودکان می تواند تاثیر گذار تر باشد زیرا قدرت تاثیر کلمات بر کودکان بیشتر است.
ابهری آموزش مهارت خودآگاهی را از دوره کودکی ضروری دانست وافزود:  40 درصد از جوانان مهارت خود آگاهی یعنی شناخت توانایی و استعداد ها را که یکی از ارکان حرکتی درجهت تکامل و تعالی است، ندارند.
 وی در ادامه به آسیب های خود کم بینی اشاره کرد و گفت: عقده حقارت موجب انزوا و در بسیاری موارد منجر به اعتیاد خودکشی می گردد چرا که فرد جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است
ابهری در پایان خاطر نشان کرد:  والدین، معلمان و رسانه ها با ایجاد و شرایط آموزشی مناسب در دریافت مهارت خود آگاهی ، نقش مهمی در کاهش احساس حقارت دارند./ف
برچسب ها: تحقیر ، مقایسه ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار